خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

واردات بی رویه کالا موجب پایین آمدن ظرفیت های تولید در کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۸۴۸

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: واردات بی رویه کالا موجب پایین آمدن ظرفیت‌های تولید در کشور و بیکاری می شود.

علیرضا افشار در گفت و گو با ایلنا، یکی از دلایل بیکاری جوانان را متکی شدن اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی و واردات حجیم کالاها در بخش های مختلف عنوان کرد و گفت: واردات بی رویه کالا موجب پایین آمدن ظرفیت های تولید در کشور و بیکاری می‌شود.

افشار افزود: واردات بی‌رویه‌ کالاهای غیر ضروری‌مختلف، اعم از مواد غذایی و پوشاک به کشور، باعث تهدید مشاغل موجود و از بین رفتن شانس کارجویان جوان در ورود به بازار کار داخلی است.

وی به مشکل تامین مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: از دیگر مشکلات جوانان برای تشکیل زندگی مشترک مشکل تامین مسکن است.

 افشار به موظف شدن بانک‌ها برای اجرای طرح اجاره به شرط تملیک برای جوانان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح مشکل ازدواج جوانان مرتفع شده و سن ازدواج در بین جوانان کاهش پیدا کرده و باعث بالا رفتن نرخ باروری در کشور شده و کشور به سوی جوان شدن پیش می رود.

افشار با بیان اینکه دولت باید موظف شود در تمامی مراکز آموزش نظامی و پادگان ها دفتر اشتغال ایجاد کند گفت: با انجام اینکار پرونده اشتغال برای سربازان تشکیل شده و سربازان در رشته‌های مورد علاقه خود بکارگیری می‌شوند.

وی‌افزود: سربازانی که هیچ مهارتی ندارند با ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایت شده و موجبات ایجاد شغل آنها فراهم می‌شود.

رئیس‌اندیشکده‌ جنگ‌نرم‌ دانشگاه‌ عالی‌ دفاع‌ ملی با بیان اینکه سازمان امور استخدامی باید موظف به برگزاری آزمون‌های استخدامی در پادگان‌ها شوند، گفت: تمامی استخدام‌های کشور باید از پادگان ها صورت گیرد تا جلوی بکارگیری افراد با پارت بازی و استخدام های سفارشی گرفته شود.

افشار با بیان اینکه باید تدابیری اتخاذ شود تا تمامی سربازان از جایگاه شغلی مناسب برخوردار شوند گفت: از مزایای اجرای این طرح می‌توان به پایین آمدن آمار سربازان فراری، مفاسد اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی در کشور اشاره کرد.

وی افزود: متاسفانه پیشرفت دانش فنی و علوم بخصوص علوم دانش بنیان عرصه را بر بازار سنتی تنگ کرده و موجب بیکاری تعداد زیادی از کارگران شده است.

وی راهکار مقابله با این فرایند را توسعه مشاغل خرد و خانگی عنوان کرد و گفت: با حمایت از مشاغل خرد خانگی زمینه فعالیت برای افراد بیشتر بخصوص بانوان فراهم می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز