خبرگزاری کار ایران

آقازاده خبر داد:

افزایش تعداد مبتلایان بیماری کرونا در آذربایجان غربی/ ۵۰ درصد جانبازان شیمیایی و سالمندان استان واکسینه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۰۴۶

رئیس قرارگاه دانشگاهی کرونای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر با ویروس جهش یافته انگلیسی سر و کار داریم که سرعت انتشار بالایی دارد و تعداد مبتلایان به صورت جهشی در حال افزایش است.

به گزارش ایلنا، جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سه هفته اخیر میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و درمانگاهی افزایش یافته است به طوری که شاهد سیر صعودی بیماران بستری در بیمارستان‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه و بیماران نیازمند دستگاه ونتیلاتور هستیم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۱۲۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری است که پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد تا آخر هفته به یک هزار و ۶۰۰ بیمار نیز برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، اضافه کرد: درصد استفاده از ماسک در استان تاکنون ۵۵ درصد بوده است که باید سعی کنیم این درصد را به بیش از ۸۵ درصد در استان ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در پیک سوم تعداد ۲ هزار و ۲۰۰تخت بستری در سطح استان برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده بود مه که تعداد یک هزار و ۸۵۰ تخت مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته آقازاده، در پیک جدید حدود سه هزار تخت را در نظر گرفته شده  و اعمال جراحی الکتیو در استان ممنوع اعلام شده است.

به گفته وی، ۲۰درصد تخت های بیمارستان های خصوصی نیز در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته اندکه احتمالا در هفته آینده با توجه به سیر صعودی بیماری این تعداد تخت نیز تکمیل 

رئیس قرارگاه دانشگاهی کرونای استان با اشاره به اینکه برای پیشگیری و جلوگیری از افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر باید محدودیت‌ها اعمال شوند، تصریح کرد: ترددها در کل استان کنترل نمی‌شود. اگر به دنبال جلوگیری از انتشار ویروس هستیم باید از تردد خودروهای غیربومی ممانعت به عمل آید.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی واکسیناسیون بر اساس پروتکل‌های کشوری ابلاغی از وزارت بهداشت انجام می‌شود، اظهار کرد: بیماران خاص، سالمندان ساکن در خانه‌های سالمندان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و بالای ۵۰ سال تاکنون واکسینه شده‌اند.

به گفته آقازاده، بیمارستان‌های ارتش و سپاه استان نیز برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز