خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت در مراکز اقامتی آذربایجان غربی تخلف است/ظرفیت ۳۰درصدی اشغال هتل های استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۸۳۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه در تعطیلات عید نوروز تاسیسات گردشگری استان مجاز به افزایش هزینه اقامت نیستند، گفت: هرگونه افزایش در هزینه‌های اقامتی تخلف محسوب می‌شود.

 جلیل جباری، در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه ظرفیت اشغال هتل‌های استان حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد است، اظهار کرد: امسال اقامت تنها در تاسیسات گردشگری مجاز مانند هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و واحدهای بوم‌گردی مجاز است.

 جباری افزود:همچنین سفر از طریق تورهای گردشگری دارای مجوز امکان‌پذیر بوده و با تاسیسات گردشگری ارائه‌دهنده خدمت به تورهای گردشگری غیرمجاز برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در تعطیلات عید نوروز تاسیسات گردشگری استان مجاز به افزایش هزینه اقامت نیستند، گفت: هرگونه افزایش در هزینه‌های اقامتی تخلف محسوب می‌شود.

 

سرکشی مستمر و روزانه از تاسیسات گردشگری ارومیه

مدیر کل میرا‌ث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: روزانه به منظور نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارشناسان این اداره سرکشی مستمری از تاسیسات گردشگری این شهرستان دارند.

جباری با اشاره به اینکه ارومیه در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد، اظهار کرد: در این راستا سفر به این شهرستان تنها با در دست داشتن مجوز تردد و در قالب تورهای گردشگری مجاز امکان‌پذیر است.

وی افزود:روزانه کارشناسان این اداره با حضور در تاسیسات گردشگری و مکان‌های تاریخی بر چگونگی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

جباری تصریح کرد: از آنجایی که موزه‌های ارومیه به دلیل وضعیت نارنجی بسته هستند امسال با راه‌اندازی اتوبوس گردشگری روباز بازدید از مکان‌های تاریخی مانند سه‌گنبد، مسجد جامع، مدرسه ۲۲ بهمن، خانه انصاری و کلیسای نه‌نه مریم در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در هر یک از این بناها نیز بسته‌های بهداشتی مانند ماسک و مایع ضدعفونی در اختیار راهنمایان گردشگری قرار گرفته و در بین گردشگران توزیع می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز