خبرگزاری کار ایران

با تسهیلات اشتغال پایدار روستایی؛

زمینه اشتغال بیش از ۱۲ هزار نفر در آذربایجان غربی فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۱۵۶

معاون اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از اشتغال بیش از ۱۲ هزار نفر با تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرخی با اشاره به طرح اشتغال پایدار روستایی که از سال ۹۶ تاکنون در سطح کشور و استان اجرا شده است، افزود: با تشکیل ۵ هزار و ۳۶۷ پرونده و صرف اعتبار ۴۵۷ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۱۲ هزار و ۳۶۶ نفر در استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در راستای عمل به شعار سال و موضوع اقتصاد مقاومتی چندین طرح از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار گرفته گفت: از جمله این طرح ها می توان به طرح یارانه دستمزد، طرح  مشوق های بیمه ای، طرح کارورزی، مشاغل خانگی و طرح اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد.

فرخی با اشاره به طرح یارانه دستمزد تصریح کرد: دولت به ازای جذب هر نفر،۳۰ درصد حداقل دستمزد شورای عالی کار را به عنوان مشوق به حساب کارفرما واریز می کند که جامعه هدف این طرح افراد دیپلم به بالاست.

معاون اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: از ظرفیت یک هزار و ۲۲۵ نفری این طرح، سهم آذربایجان غربی امسال، یک هزار و صد  نفر بود که جذب شدند.

وی اظهار کرد: طرح مشوقهای بیمه‌ای نیز که جامعه هدف افراد لیسانس و بالاتر را شامل می شود، ۲۳ درصد از حق بیمه کارفرما پرداخت می‌شود و در همین راستا تعداد جذب شدگان این طرح در استان ۲۰۰ نفر است.

فرخی با اشاره به طرح کارورزی تصریح کرد: در این طرح باید فرد به مدت سه ماه به کارورزی بپردازد و حقوقی به ازای مدرک تحصیلی دریافت می کند چنانچه پس از ۳ ماه توسط کارفرما به کارگیری شود، دولت به عنوان مشوق ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی را به تامین اجتماعی واریز می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی تصریح کرد: باهزینه کرد ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار طرح، زمینه اشتغال ۳۹۰ نفر در رشته های کشاورزی، خدمات، صنعت و.. فراهم شد که ۹۰ درصد از جامعه هدف این طرح نیز جوانان بود و حضور بانوان نیز چشمگیر بود.

معاون اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به ارائه تسهیلات به مشاغل آسیب دیده است از کرونا،یادآورشد: از اعتبار ۵۹۴ میلیارد تومانی این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲ ساله، ۱۸۳ میلیارد تومان به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است و مهلت ثبت نام و معرفی مشاغل مستعد دریافت تسهیلات فوق توسط دستگاههای اجرایی ورزش و جونان،فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنایع دستی نیز تا ۱۵ اسفند تمدید شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح ها، رونق و ارتقا فضای کسب و کار و سطح اشتغال در استان است که تاکنون موفق اجرا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز