خبرگزاری کار ایران

رشد ۶۵ درصدی کنترل و نظارت بر مهندسی ساختمان در شهرستان خوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۵۶۵

رئیس نظام مهندسی ساختمان خوی از رشد ۶۵ درصدی پرونده های کنترل و نظارت نظام مهندسی در خوی خبر داد.

محمد بهجتی در گفت و گو با ایلنا بیان کرد: از آغاز سال تاکنون، تعداد ۹۲۰ پرونده جهت کنترل و ارجاع نظارت، وارد نظام مهندسی این شهرستان شده که نسبت به مشابه سال قبل، ۶۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این تعداد پرونده در متراژ ۴۵۰ هزار مترمربع انجام گرفته که نشان از امنیت سرمایه گذاری بازار مسکن در خوی است.

به گفته وی تعداد شناسنامه های فنی و ملکی صادره در خوی، امسال حدود ۱۰۰ جلد است.

 وی با تشریح اِعمال مقررات مالی ساختمان، بیان کرد : با تلاش و زحمات همکاران در بخش طراحی و نظارت ، اعمال مقررات ملی ساختمانی در سال های اخیر به صورت چشمگیری افزایش یافته است ؛ بطوری که در سال گذشته رتبه برتر رعایت ملی ساختمان  در سطح استان  را کسب نموده و مورد تقدیر ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی قرار گرفتیم .

وی با اشاره به پیگیری تخلفات ساختمانی و ساخت و ساز غیر مجازعنوان کرد: تخلف ساختمانی، معنی نقض قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی ایمنی و بهداشتی در احداث ساختمانی است و ابهام در قوانین و مقررات ناظر بر ساخت و ساز از جمله علل تخلف  ساختمانی است.

وی ادامه داد: مبنای رسیدگی به تخلفات ساختمانی در محدوده قانونی و حریم مصوب ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها و تبصره های یازده گانه آن است. در این میان در صورت هرگونه مغایرت اجرا با نقشه های مصوب و پروانه ساختمانی مهندس ناظر ، مراتب را به اطلاع مرجع صدور پروانه ساختمانی اطلاع داده و شهرداری از ادامه عملیات ساختمانی تا رفع تخلفات موجود و یا طرح موضوع در کمسیون ماده ۱۰۰ ممانعت می نماید .

بهجتی افزود : هدف از صدورشناسنامه فنی و ملکی ، ارتقاء سطح کیفی عملیات ساختمان سازی و همچنین تضمین حقوق و برآورده شدن نیازهای خریداران است.

رییس نظام مهندسی ساختمان خوی ادامه داد: در سال های اخیر با توجه به تفاهم بین نظام مهندسی و شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، گام های موثر و موفق در نظام مند نمودن ساخت و سازها برداشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز