خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه مبارک فجر؛

بهره برداری از ۴۱۰ کلاس درس در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۴۵۲

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از بهره برداری و افتتاح ۴۱۰ کلاس درس در استان همزمان با دهه فجر خبر داد.

سپیده طیب قاسمی در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس استان یکی از اولویت‌های مهم این سازمان است که بعد از تخصیص اعتبارات لازم تعدادی از مدارس با اولویت مناطق محروم و فاقد لوله کشی گاز به سیستم گرمایشی رادیاتور های برقی به جای نفتی مجهز شدند.

وی به پروژه های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر امسال اشاره کرد و گفت: امسال ۷۰ پروژه در قالب ۴۱۹ کلاس درس در استان افتتاح و به بهره برداری می رسد‌.

طیب قاسمی با اشاره به فرسوده بودن برخی سیستم های گرمایشی استان گفت: از سال ۹۶ تاکنون تعداد هفت هزار و ۸۲۳ کلاس درس از مجموع ۹هزار و ۱۱۸ کلاس به سیستم گرمایشی مناسب و استاندارد مجهز  شده اند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تمامی مدارس خشت و گلی در استان بر چیده شده است گفت: از سال ۹۶تا ۹۹ تجهیزات ۵۹۳ مدرسه در استان تأمین و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی همچنین از بهره برداری ۵۲۷ مدرسه در قالب ۲هزار و ۱۰۹ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال از سال ۹۶ تا ۹۹ در استان خبر داد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی افزود: ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌غربی نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

طیب قاسمی حضور خیران مدرسه‌ساز را برای کمک به مدرسه سازی در استان را با اهمیت دانست و یادآور شد: افزایش یک و نیم برابری مشارکت خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه سازی نوید بخش روزهای خوش برای دانش آموزان استان است.

طیب قاسمی تصریح کرد: مشارکت خیرین مدرسه ساز از ۴۵۰میلیارد ریال در سال ۹۶ به ۷۲۰ میلیارد ریال در ۱۰ ماهه اول امسال افزایش پیدا کرده که در مدت سه سال رشد یک و نیم برابری داشته است.

به گفته وی تا پایان امسال ۹ باب سالن ورزشی و ۲ مدرسه شبانه روزی افتتاح و به بهره برداری لازم خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز