خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

با برهم زنندگان مرزها برخورد می کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۷۹۹

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: مرزبانی متولی امنیت مرز است، با قانون شکنان عهد اخوت نبسته ایم و به حکم قانون با برهم زنندگان مرزها برخورد می کنیم.

به گزارش ایلنا، احمدعلی گودرزی بعد از ظهر امروز درگفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه  آذربایجان غربی یکی از استانهای استراژیک و مورد توجه در کشور است گفت: گروه هایی در صدد ایجاد ناامنی در مرزهای این استان هستند که مرزبانان با اقتدار تمام آماده مبارزه با این افراد و گروه ها هستند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه امروزه ۹۰ درصد تجهیزات مرزبانی بومی است، اعلام کرد: بزودی در قالب طرح های هوشمندسازی مرزها، بهره برداری از سامانه الکترونیکی، اپتیکی و سنسورهای الکترونیکی را در سطح گسترده ای  از مرزها شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ایران سومین کشور دنیا از نظر تعدد  مرز مشترک با کشورها هست گفت: کشور ایران دارای  ۸هزار و ۷۵۵  کیلومتر مرز ابی و خشکی با ۱۵کشور است.

گودرزی گفت: مرزنشینان مرزبانان افتخاری ما هستند که مرزبانی استیفای حقوق مرزنشینان و دولت را عهده دار است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از دیدار با ژاندارمی ترکیه به صورت ویدئو کنفرانس طی روزهای آینده خبر داد و افزود: خواسته هایمان را در زمینه مبارزه با قاچاق و گروه های معاند بحث و تبادل نظر می کنیم.

گودرزی  اختلاف قیمت دام در کشورهای همسایه را یکی از دلایل قاچاق دام از مرزها عنوان کرد و گفت ۸۰درصد دام‌های قاچاق از مرزهای کشور کشف می شود.

وی اعلام کرد:با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق دام طی سالجاری  ۷۴ هزار راس انواع دام سبک و سنگین توسط مرزبانی کشور کشف شده که سهم آذربایجان غربی و استان کردستان از این کشفیات ۷۶درصد است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: به دلیل اختلاف قیمت سوخت شاهد افزایش قاچاق سوخت هستیم که در این راستا امسال ۱۳ میلیون لیتر انواع سوخت کشف شده که نسبت به سال گذشته رشد ۵درصدی داشته است.

گودرزی با بیان اینکه قاچاق دارو نیز به جد مورد پیگیری قرار می گیرد، تصریح کرد: امسال۱۰ میلیون و۹۲ هزار و  ۷۳۵ قلم دارو کشف  شده که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۸۳ درصد رشد نشان می دهد.

وی به میزان کشفیات سلاح جنگی اشاره کرد و اظهار داشت:از ابتدای سال‌جاری کشف سلاح از مبادی ورودی ۱۲ درصد افزایش داشته است .

گودرزی به دارندگان سلاح های غیر مجاز در کشور توصیه کرد هر چه سریعتر نسبت به تحویل سلاح های خود اقدام کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی افرود: امسال رشد ۱۱ درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در کشور را داریم که در این راستا  ۱۱۸ تن انوع مواد مخدر کشف شده است که در این خصوص شاهد رشد ۵۸ درصدی کشفیات انوع مخدر در سال جاری هستیم.

گودرزی طرح رعد را مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح از هفته گذشته آغاز و در این مدت ۱۴۸ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف، ۹۵ دستگاه شناور حامل قاچاق کشف و در این راستا ۶۰۷ قاچاقچی  کالا با ۵۲۲ پرونده قاچاق شناسایی شده است.

فرمانده مرزبانی گفت: ۹۱ هزار و ۹۰۰ قلم لوازم برقی، ۸۲۱ هزار و ۶۵۸ لیتر سوخت قاچاق، ۷۸۰ دستگاه لوازم صوتی و تصویری تبلت و گوشی در قالب این طرح کشف شده است.

وی کشف یک هزار و ۱۷۲ راس دام قاچاق، یک میلیون ۱۳ هزار و ۶۸۰ هزار نخ انواع سیگار، ۱۰ دستگاه موتور خوددو و یک دستگاه خودرو سنگین قاچاق را از دیگر کشفیات در قالب این طرح اعلام کرد و اظهار داشت:  ارزش ریالی کل مکشوفات در طرح رعد، ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز