خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می‌دهد؛

کرونا برگزاری جشن کریسمس امسال در ارومیه را مجازی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۶۱۹

شهروندان مسیحی ارومیه نیز امسال همانند بیشتر هموطنان مسیحی، مراسم کریسمس خود را به صورت مجازی برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، با گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان میلیون‌ها انسان مبتلا شده و بیش از یک میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند و شمار مبتلایان همواره رو به افزایش است.

این ویروس بر بخش‌های مختلف زندگی انسانها و مراسم مذهبی پیروان ادیان مختلف تأثیراتی را نیز در پی داشته است. بر پیروان همه ادیان در جهان محدودیت هایی برای برگزاری مراسم مذهبی و جشن های عمومی وضع شده تا از گسترش بیشتر ویروس جلوگیری شود. 

مراسم کریسمس امسال نیز تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و در بیشتر مناطق جهان و ایران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

شهروندان مسیحی ارومیه نیز امسال همانند بیشتر هموطنان مسیحی،  مراسم کریسمس خود را به صورت مجازی برگزار می‌کنند

 کرونا دید و بازدید روحانیون کلیسا را ممنوع کرد

رئیس انجمن آشوریان ارومیه،گفت: کرونا امسال اجازه برگزاری کریسمس به شکل سال‌های گذشته را نداد و تنها در کلیساها کشیش‌ها آیین عشای ربانی،  نماز و دعا را اجرا می‌کنند.

استانلی سیمونز در گفت و گو با ایلنا با اشاره به برگزاری مجازی  آیین مراسم کریسمس گفت:این آیین به صورت زنده از فضای مجازی برای هموطنان مسیحی پخش می‌شود.

رئیس انجمن‌ آشوریان ارومیه افزود: تجمعات سال‌های گذشته که ‌به منظور دید و بازدید شخصیت‌ها و روحانیان در کلیسا تشکیل می‌شد به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امسال برگزار نخواهد شد.

سیمونز تصریح کرد: دید و ‌بازدیدهای امسال بیشتر به صورت تلفنی و در فضای مجازی خواهد بود و این عمل برای کمک به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا است.

سیمونز همچنین به برنامه‌های مرسوم‌ ایام کریسمس اشاره و بیان کرد: نقطه آغازین برای استقبال از عید، خانه تکانی منزل، پخت و تهیه انواع شیرینی‌های مختلف، خرید و سایل و تزیین درخت کاج است.

سیمونز یکی دیگر از آداب و  رسوم کریسمس را کمک به افراد بی بضاعت و مستمند عنوان کرد و گفت: مردم کمک‌های خود را به حساب کلیسا واریز می‌کنند و ‌ تنها کشیش، افراد مستمند را می‌شناسد به غیر از او حتی اعضای کلیسا هیچگونه شناختی از نام ‌و خود این افراد ندارند.

با تهیه بسته‌های معیشتی برای مستمندان به استقبال سال نو خواهیم رفت

داریانوش عزیزیان کشیش کلیسای آشوری ارومیه اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان هموطنان مسیحی همپا با خیرین اقدام کمک به مستمندان و نیازمندان کرده‌اند و با توجه به نزدیک شدن جشن سال نو مسیحیان اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان کردند.

کشیش کلیسای آشوریی ارومیه تصریح کرد: در آستانه عید سال نو مبالغ و بسته‌های معیشتی جمع‌آوری به خانواده‌های نیازمند پرداخت شده است .

او  با اشاره به جشن سال نو عنوان کرد: طی روزهای اخیر به چندین خانواده نیازمند از طرف انجمن مبلغ یک میلیون تومان پرداخت و به مناسبت جشن کریسمس انواع کیک شیرینی‌ها تحویل این خانواده‌هاشده است.

عزیزیان خاطرنشان کرد: در ایام کرونا حدود ۵۰ خانواده که نیازمند واقعی بودند تحت پوشش انجمن هستند و انجمن همراه این خانواده‌ها بود تا در این ایام کمتر دچار مشکل شوند و با واریز مبالغی به حساب‌های آنان و تهیه بسته‌های معیشتی کمک حال این افراد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز