خبرگزاری کار ایران

برای چهارمین روز متوالی ؛

رانندگان اتوبوس شهری ارومیه تجمع صنفی کردند/افزایش مشکلات حمل ونقلی بر دوش مردم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۹۱۷

اعتصاب رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی ارومیه که از روز شنبه آغاز شده به روز چهارم رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعتصاب گسترده رانندگان خط واحد بخش خصوصی  ارومیه به روز چهارم رسیده است.

صبح روز شنبه ۲۹آذر ماه بود که  رانندگان اتوبوس داخل شهری ارومیه به دلیل عدم دریافت مطالبات خود دست از کار کشیدند و در محل کار خود حاضر نشدند. این تجمع منجر به ترافیک سنگین و مشکلات عمده ترددی برای مردم در این کلان شهر شده است.

 توقف طولانی مردم در ایستگاه‌های اتوبوس داخل شهری و شلوغی و ازدحام در بخش های مختلف شهر به دلیل نبود وسیله کافی ،باعث شد تا جابجایی مسافر در ارومیه به سختی انجام شود.

شهریور ماه امسال نیز رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی ارومیه به علت مشکلات بیمه‌ای خود دست به تجمع زده و شهرداری ارومیه عنوان کرده بود که این مشکلات را برطرف خواهد کرد این در حالی است که رانندگان تاکنون از نتیجه آن راضی نبودند.

یکی از رانندگان  به خبرنگار ایلنا، گفت:امیدوارم هر چه زودتر  به خواسته‌هایمان توجه کنند تا مجبور نباشیم هر روز دست از کار بکشیم.

او  افزود: بنابر اعلام ریاست‌جمهوری مقرر شده  به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی لوازم قطعات و لاستیک به صورت یارانه ای ارائه شود اما این امر تاکنون محقق نشده است.

محمدی یکی از رانندگان باسابقه شرکت واحد در گفت وگو با ایلنا با اشاره به مشکلات به وجود آمده در شرایط کرونایی برای رانندگان گفت: شهروندان از ترس مبتلا شدن به کرونا کمتر سوار اتوبوس می شوند و با توجه به اینکه هزینه نگهداری اتوبوس‌ها زیاد است کار کردن در این شرایط مقرون به صرفه نیست.

او  افزود: با توجه به بالارفتن قیمت قطعات و  لوازم یدکی فشار بیشتری بر رانندگان وارد شده است  که باید با ارائه تسهیلات حمایتی باری از روی دوش رانندگان برداشته شود.

یکی از شهروندان  که در خیابان عطایی ایستگاه شهرک ایثار منتظر است در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت:در شرایط کرونایی و نیاز به فاصله‌گذاری اجتماعی متاسفانه اعتصاب رانندگان اتوبوس، مسافران را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

او افزود: اتوبوس های ملکی شرکت واحد نیز به دلیل کم بودن تعدادشان دیر به دیر به ایستگاه ها می رسند و باعث ازدحام جمعیت در ایستگاه های اتوبوس شده‌اند.

مشکلات رانندگان اتوبوس در دست بررسی و پیگیری است

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه در گفت و گو با ایلنا دلیل اعتصاب رانندگان اتوبوس بخش خصوصی در چند روز گذشته را در خواست برخی از مطالبات آنها اعلام کرد و گفت: با توجه به ضرر و زیانی که به خاطر شیوع کرونا در این صنف وارد شده این رانندگان خواستار رسیدگی به برخی از مطالبات خود از جمله دریافت کمک هزینه بلیت و دریافت یارانه خود در ایام کرونا هستند.

مژدهی فر افزود: بخشی از مطالبات این رانندگان از طرف این سازمان پرداخت شده و مابقی  این مطالبات که بیشتر مربوط به بخش دولتی است در دست اقدام است.

سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: در حال حاضر اتوبوس‌های ملکی در سطح شهر مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

او افزود: در طول یکسال حمایت‌های زیادی شامل توزیع لاستیک, روغن سوخت و پرداخت بیمه شخص ثالث از رانندگان شخصی و ملکی شده است.

مژدهی فر تصریح کرد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشکلات رانندگان رسیدگی خواهد شد و سازمان مربوطه پیگیر مطالبات این عزیزان در اسرع وقت از طریق نهادهای دولتی مانند تامین اجتماعی و غیره خواهد بود.

در حال حاضر ۳۴۳ دستگاه اتوبوس در شهر ارومیه در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۲۹۳ اتوبوس متعلق به بخش خصوصی و ۵۰ اتوبوس ملکی است.

با توجه به اعتصاب ۲۹۳ راننده  اتوبوس بخش خصوصی کار جابجایی مسافران در سطح کلانشهر ارومیه را ۵۰ اتوبوس ملکی شهرداری برعهده دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز