خبرگزاری کار ایران

معصومی به ایلنا خبر داد:

وقف ۱۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۱۹۷

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی از وقت ۱۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های این استان خبر داد.

خدیجه معصومی در گفت وگو با ایلنا، با بیان اینکه هدف از وقف کتاب، وقف فرهنگی و غنی سازی کتابخانه‌ها است، گفت: این طرح همزمان با هفته وقف اجرا و تا ۳۰ آبان ادامه داشت که در مجموع ۱۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه های استان وقف شد.

وی افزود: شهرستان های ارومیه با ۹ هزار جلد و خوی با دو هزار جلد بیشترین وقف کتاب را در استان داشتند.

معصومی با اشاره به اینکه در سطح استان ۷۱ باب کتابخانه عمومی زیرنظر نهاد کتابخانه های عمومی و ۲۴ باب کتابخانه از نوع مشارکتی و مستقل فعال است، افزود: در این کتابخانه ها بیش از یک میلیون و ۵۱۳ هزار نسخه کتاب وجود دارد.

وی به تاثیر کرونا بر روی مراجعه کنندگان به کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: با شروع کرونا از مراجعه به کتابخانه ها کاسته شده و به همین دلیل فعالیت کتابخانه ها بر روی بستر مجازی راه اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی افزود: در کشور به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک کتابخانه وجود دارد، ولی متاسفانه در استان به ازای هر ۴۵ هزار نفر یک کتابخانه موجود بوده و متاسفانه سرانه مطالعه در استان  ۱۴ دقیقه است.

معصومی به برنامه‌های برگزار شده در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: مراسم ملی تجلیل از کتابداران در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد که خانم کوهستان درویش از پیرانشهر به عنوان کتابدار برتر و کتابخانه مستقل بامداد ارومیه نیز به عنوان کتابخانه برتر انتخاب و  تجلیل شدند.

وی همچنین از افتتاح بخش استان شناسی کتابخانه مرکزی با حضور استاندار خبر داد و گفت: شهرستان بوکان به عنوان محروم ترین شهر استان از نظر کتابخانه‌ای بوده و در این شهرستان به ازای هر ۸۰ هزار نفر یک کتابخانه وجود دارد.

وی افزود: همزمان با دهه فجر امسال یک کتابخانه در شهرستان بوکان و یک کتابخانه در حاجیلار چایپاره که فاقد کتابخانه است، افتتاح خواهد شد.

معصومی در خاتمه از اهدای کتاب های کمک درسی از طرف کانون قلم چی به ارزش ۷۰ میلیون تومان به کتابخانه های استان خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز