خبرگزاری کار ایران

ماجرای درخواست نماینده ارومیه در مجلس از وزیر ورزش و جوانان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۲۳۵

پی نوشت اشتباهی وزیر ورزش در ذیل درخواست جذب اعتبار ورزشی برای استان آذربایجان شرقی توسط نماینده ارومیه سبب شد همگان گمان کنند که نماینده ارومیه در حال جذب اعتبار برای استان همسایه است.

به گزارش ایلنا،اخیرا تصویر نامه‌  شورای دهیاری یکانات در استان آذربایجان شرقی با توضیح حجت الاسلام ذاکر نماینده ارومیه در استان آذربایجان غربی خطاب به وزیر ورزش در فضای مجازی دست  به دست می شود که در آن ذاکر از وزیر ورزش و جوانان برای  احداث و ترمیم چمن مصنوعی در منطقه یکانات آذربایجان‌شرقی درخواست تخصیص بودجه کرده است.

انتشار این تصویر در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری از سوی خبرنگاران و فعالان سیاسی و ورزشی استان  به همراه داشت.

 برخی از کاربران فضای مجازی و فعالان رسانه ای  در واکنش به این موضوع که چرا سید سلمان ذاکر پیگر موضوعی در خارج استان است عنوان کردند که هر نماینده مجلس می تواند به مشکلات خارج از حوزه انتخابی و استان خود رسیدگی کند.

 روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی این نماینده مجلس هم در اطلاعیه ای به انتشار این مطالب واکنش نشان داد و نوشت: «اخیراً در بعضی از رسانه ها خبری مبنی بر اخذ دستور اختصاص بودجه برای احداث زمین ورزشی در روستای یکانات شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی توسط حجت الاسلام ذاکر از وزیر ورزش و جوانان و از محل اعتبارات ورزشی استان آذربایجان شرقی درج گردید.

به اطلاع می رساند؛ با توجه به درخواست جمعی از جوانان منطقه یکانات از حجت‌الاسلام ذاکر به عنوان نماینده مردمی مبنی بر رایزنی با مسئولان مربوطه برای اختصاص بودجه جهت احداث زمین ورزشی برای استفاده جوانان،در دیداری که به منظور اخذ دستور اختصاصی بودجه برای فعالیت‌های جوانان شهرستان ارومیه و استان صورت پذیرفته بود،ذاکر نامه جوانان منطقه یکانات را نیز تقدیم وزیر محترم نموده و دستورات لازم را برای ساخت مجموعه ورزشی در منطقه مذکور و از اعتبارات استان آذربایجان‌شرقی کسب نمود.

  با توجه به عدم شناخت وزیر محترم از منطقه مورد ذکر در نامه و محتمل بر اینکه منطقه یکانات جز استان آذربایجان غربی می باشد دستور اختصاص بودجه را خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی می‌نویسد که بعد از توضیحات حجت الاسلام ذاکر متن دستور توسط وزیر اصلاح و برای اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی صادر می گردد.»

حال سئوال اینجاست،اگر وزیر بلافاصله اشتباه  نامه را  اصلاح کرده است چطور دهیار یکانات فرصت کرده  و در حدفاصل مابین اصلاح اشتباه، عکسی از دستور وزیر گرفته و در پیج اصلی دهیاری یکانات  بارگذاری کرده است؟

نامه وزیر اصلاح شد

کیومرث پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در گفت وگو با ایلنا بیان کرد:برابر پیگیری بنده از وزیر ورزش آقای  سلطانی‌فر و نیز رئیس محترم مجمع نمایندگان استان  ، نامه مربوطه اصلاح شده و به مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی ارجاع داده شده است.

وی افزود: بی شک اعتبارات تخصیص یافته برای ساخت اماکن ورزشی و پروژه های عمرانی مورد نیاز حوزه های ورزشی و جوانان مربوط به منطقه جغرافیایی هر استان جداگانه تعریف می شود. لذا یقینا ریالی از اعتبارات استان آذربایجان غربی در حوزه های ورزشی و جوانان در هیچ جای دیگری هزینه نشده و نخواهد شد.

ریالی از اعتبارات آذربایجان غربی در شهر یا استان دیگر هزینه نخواهد شد

محمد مهدی شهریاری،استاندار آذربایجان غربی هم در مورد ابهامات نامه وزیر ورزش و جوانان به ایلنا گفت: ریالی از اعتبارات ورزشی آذربایجان غربی در شهر و یا استان دیگری هزینه نخواهد شد.

او افزود: به احتمال زیاد اشتباهی در این رابطه رخ داده است. با این وجود ریالی از اعتبارات استان در بحث ورزش و یا سایر حوزه ها در هیچ کجا به غیر از آذربایجان غربی هزینه نخواهد شد.

شهریاری تاکید  کرد: قانون هیچ گاه اجازه نمی دهد تا اعتبارات یک استان که بر اساس ساز و کار مشخص سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعیین می گردد در شهر و یا استان دیگری هزینه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز