خبرگزاری کار ایران

هشدار سیلابی شدن رودخانه های آذربایجان‌شرقی در پایان هفته

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۷۹۰

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز جمعه با گذر امواج تراز میانی جو، بارش‌های رگباری به ویژه در بعد از ظهر این استان را فرا می‌گیرد و احتمال سیلابی شدن رودخانه های استان وجود دارد.

به گزارش ایلنا از آذربایجان شرقی، محمد امیدفر، افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی موجب افزایش ابر، بارش باران و وزش باد ملایم تا متوسط در استان می شود.

وی با اشاره به تشدید فعالیت این سامانه بارشی در اثر شرایط فصلی و محلی، اظهار کرد: بر این اساس احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تا روز جمعه جوی پایدار در استان حاکم بوده و دمای هوای استان به صورت نسبی افزایش می یابد.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته میانه با دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین و سراب با دمای صفر درجه سردترین شهر استا بودند و دمای تبریز در گرمترین زمان به ۲۰ درجه و در خنک ترین زمان به هفت درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

وی یادآور شد: دمای فعلی تبریز (۱۱ و ۳۰ دقیقه) ۱۸ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز