خبرگزاری کار ایران

پلیس فتا هشدار داد؛

فریب فارغ‌التحصیلان جویای کار به نام "کاریابی‌های خارجی"

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۵۴۷

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در خصوص به دام انداختن افراد جویای کار از سوی مجرمان سایبری هشدار داد.

به گزاش ایلنا به نقل از از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ علی محمد رجبی گفت: مجرمان سایبری در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ کاریابی‌های خارجی یا اشتغال در خارج با پرداخت‌های دلاری در پی جمع‌آوری اطلاعات هویتی افراد، سرقت و سوءاستفاده‌های مالی از آن‌ها هستند. 

وی افزود: مجرمان سایبری از جویندگان کار در فرا سوی مرزهای کشور به بهانه هزینه‌های اعزام به خارج از کشور، اقامت، آموزش، هزینه‌های پزشکی دریافت گواهی سلامت مبالغی را دریافت کرده و دیگر پاسخگوی متقاضیان نیستند. 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ادامه داد: از دیگر ترفندهای مجرمان سایبری این است که از متقاضیان کار در خارج از کشور خواسته می‌شود تا هزینه ثبت نام را به شکل اینترنتی و از طریق سایت شرکت پرداخت کنند و در این پرداخت اینترنتی به درگاه‌های فیشینگ هدایت شده و در پی آن اطلاعات بانکی آن‌ها سرقت می‌شود. 

سرهنگ رجبی گفت: مجرمان با ترفندهای مختلف اقدام به درج آگهی‌های تبلیغاتی جعلی در فضای مجازی و کاریابی آنلاین جعلی به ویژه در بستر شبکه‌های اجتماعی کرده و با این ترفند اطلاعات خصوصی، مدارک و رزومه کاری افراد را جمع‌آوری و در یک فرصت مناسب بر علیه شخص استفاده می‌کنند. آن‌ها از متقاضیان کار در خارج از کشور می‌خواهند یک حساب بانکی افتتاح کرده و یک نرم‌افزار بانکی را نصب کنند که در پی این اقدام مجرمان سایبری اقدام به پولشویی می‌کنند. 

وی یادآور شد: مجرمان سایبری از اطلاعات شخصی دیگران برای ارتکاب جرائم استفاده می‌کنند، لذا متقاضیان کار بدون تحقیق، بررسی و اطمینان از اعتبار شرکت آگهی دهنده اقدام به ارسال تصاویر اوراق هویتی و مدارک شخصی خود به افراد ناشناس نکنند. 

این مقام انتظامی گفت: افرادی که معمولا در دام تبلیغات کار در خارج با درآمد دلاری گرفتار می‌شوند فقط فارغ‌التحصیلان جویای کار یا جوانان کم سن و سال و بیکار نیستند، گاهی افرادی که شاغل و یا تحصیل کرده هم هستند اما از شغل و درآمدشان راضی نیستند فریب چنین تبلیغات اغواکننده‌ای را می‌خورند و در رویای کاری بهتر و با درآمد مناسب شغل خود را رها کرده به وعده‌های خیالی دل می‌بندند. 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از شهروندان درخواست کرد: فریب آگهی‌های متنوع فضای مجازی را نخورند و قبل از هر اقدامی از اصالت مجموعه و اعتبار آن اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www. cyberpolice. ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز