خبرگزاری کار ایران

تاخیر چهار ماهه در پرداختِ دستمزد کارگران «راهسازی اهر به مشکین شهر»

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۸۰۱

نزدیک به ۴۵ کارگر شاغل در پروژه «راهسازی اهر به مشکین شهر» دست‌کم ۴ ماه معوقات مزدی طلبکارند. این کارگران روز پنجشنبه و جمعه در محوطه کارگاه محل کار خود دست به اعتراض صنفی زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران پیمانی شاغل در پروژه ساخت بزرگراه دوبانده اهر به مشکین شهر حدود ۴ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، دارند.

از قرار معلوم این کارگران روز پنجشنبه و جمعه (۲۳ و ۲۴ مهر ماه) در اعتراض به مطالبات مزدی خود، دست از کار کشیده و در محل کار خود تجمع کردند اما هنوز موفق نشده‌اند معوقات خود را دریافت کنند.

گفته می‌شود کارگران این پروژه عمرانی که از شهرها و روستاهای همجوار در پروژه ساخت جاده دو بانده‌ی اهر به مشکین شهر مشغول کارند، به دلیل مطالبات معوقه با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند.

به ادعای یکی از کارگران؛ کارگران این پروژه عمرانی از طریق یک شرکت پیمانکاری در پروژه راهسازی اهر به مشکین شهر مشغول کار هستند.

به گفته وی؛ به دنبال اعتراض دو روز گذشته کارگران، رئیس اداره کار و مسئولان فرمانداری شهرستان اهر پیگیر مطالبات کارگران شدند که با نامه‌ای که رئیس اداره کار به پیمانکار شرکت پیمانکار داد، وی را مکلف به پرداخت مطالبات کارگران حداکثر تا یک هفته آینده کرد.

این کارگر که مدعی‌است مطالبات برخی همکاران بیش از ۴ ماه است پرداخت نشده، اظهار داشت: برخی از کارگران چهار تا شش ماه و برخی دیگر مدعی‌ هستند که حدود یک سال از کارفرمای پیمانکاری مطالبه مزدی طلبکارند.

به نقل از این کارگر گفته می‌شود؛ پیمانکار پروژه می‌گوید که به دلیل‌ عدم تامین اعتبار، از پرداخت دستمزد و سایر مطالبات کارگران ناتوان است این در حالی است که کارگران اعتقاد دارند کارفرما مطالبات خود را از کارفرمای اصلی وصول کرده است.

در همین زمینه مرتضی توکلی (رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر) در گفتگو با رسانه‌ها؛ مطالبات مزدی ۴ تا شش ماهه کارگران را تایید کرده است.

او گفته است: با تأکید فرماندار شهرستان اهر به موضوع مشکلات کارگران این پروژه عمرانی ورود کردیم وبه پیمانکار این پروژه ضرب‌العجل یک هفته‌ای برای پرداخت مطالبات کارگران داده شده است. در صورت بی‌اعتنایی به این تذکر، شرکت به دستگاه قضائی معرفی می‌شود.

علی سلطانی (رئیس اداره راه و شهرسازی اهر) نیز گفته است: مبلغ قرارداد با شرکت پیمانکارجهت دو بانده کردن بزرگراه اهر- مشگین‌شهر ۷۳ میلیارد تومان است که از مهرماه سال گذشته که تبدیل ۱۸ کیلومتر از بزرگراه اهر- مشگین‌شهر شروع شده بود تاکنون حدود سه میلیارد تومان از قرارداد ۷۳ میلیارد تومانی به شرکت پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز