خبرگزاری کار ایران

میرزابیگی:

تشکیل ۳ کارگروه مشترک برای تحقق مطالبات پرستاری/ استخدام ۱۰ هزار نفری پرستاران در راه است/ اجرای مزایای فصل دهم قانون خدمات کشوری برای نیروهای شرکتی مطرح شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۲۱۸

کارگروه‌های مشترک با سازمان بازرسی کل کشور، سازمان برنامه و بودجه و منتخبین مجلس یازدهم تشکیل شده و بعد از سه نشست با سازمان بازرسی کل کشور، جلسه دوم کارگروه مشترک مسئولان سازمان برنامه و بودجه و سازمان نظام پرستاری درباره مسائل و مشکلات روز پرستار برگزار شد و از این به بعد از طریق کارگروه‌هایی مشترک مطالبات جامعه پرستاری پیگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا، گزارش نشست مشترک مسئولان سازمان برنامه بودجه و سازمان نظام پرستاری با حضور محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری ومعاونین وی در محل سازمان برنامه و بودجه از سوی سازمان نظام پرستاری منتشر شد.

در این گزارش به عناوین مورد اشاره در جلسه از جمله لزوم استخدام نیروی پرستار متناسب با توسعه بیمارستان‌ها، بخش‌ها و تخت‌های بیمارستانی، میزان بازنشستگی‌ها، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به نیروهای استخدامی، اجرای صحیح قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران، اعمال فوق العاده ویژه برای نیروهای پرستاری مانند نیروهای ستادی و مالی و اجرای مزایای فصل دهم قانون خدمات کشوری برای نیروهای شرکتی گروه پرستاری اشاره شده است. 

محمد میرزابیگی، درباره این جلسه گفت: در این جلسه کارشناسی که با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل سلامت و رفاه سازمان برنامه و بودجه برگزار شد؛ مباحث مفصلی داشتیم و بنا شد در قالب همین کارگروه مشترک؛ مباحث اختصاصی پرستاری مشابه کارگروهی که با سازمان بازرسی و مجلس شورای اسلامی داریم، در سازمان برنامه و بودجه هم درباره مسائل حوزه پرستاری دنبال شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: همکاران پرستار در جریان باشند که تاثیر جلسه اخیر شورایعالی سازمان نظام پرستاری با ریاست  قوه قضائیه بسیار موثر بود و جدیت و عزم محکم ایشان واقعا قابل تحسین است.

وی با قدردانی از همکاری رئیس قوه قضاییه، سازمان بازرسی و سازمان برنامه و بودجه و منتخبین مجلس یازدهم، برای پیگیری مسائل حوزه پرستاری افزود: امید است وزارت بهداشت که این روزها به نام پرستاران و با تلاش و کمک سازمان نظام پرستاری، بودجه ها و امتیازات استخدامی و... بسیار خوبی می‌گیرد، به نحوی اقدام کند که هر چه زودتر شیرینی این امتیازات و دستاورد ها به کام پرستاران بنشیند.

میرزابیگی گفت: درهمین راستا، بودجه‌های کلان (12هزار میلیارد تومان) و استخدام 10 هزار نفری و... ویژه پرستاران در همین سال جاری در راه است و به زودی به وزارت بهداشت اختصاص می یابد و امیدواریم درعمل؛ به گونه‌ای اجرا شود که وزارت مذکور در تخصیص کامل آنها؛ واقعا شیرینی این دستاوردها را به کام پرستاران عزیز بچشاند.

وی افزود: ناگفته نماند؛ سازمان نظام پرستاری در تعامل با قوای سه گانه و از طریق تعریف ساختار بین بخشی تاکنون حداقل «سه کارگروه مشترک؛ با قوه قضاییه (سازمان بازرسی کل کشور)، با منتخبین مجلس یازدهم ( اعضای احتمالی فراکسیون سلامت مجلس یازدهم که درشرف فعال شدن است) و با اداره کل سلامت و رفاه سازمان برنامه بودجه» راه انداخته است.

میرزابیگی گفت: سازمان نظام پرستاری بدون اغماض و بدون چشم داشت، بنا دارد ضمن پیگیری و تلاش بی وقفه برای احقاق حقوق پرستاران عزیز و مظلوم؛ هرسه ماه یکبار نیز از وضعیت پرستاران، روند اجرای قوانین پرستاری و تناسب موانع خدمتی پرستاران با مطالبات، اعتبارات، امتیازات استخدامی و... تعلق گرفته به وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های دارای سیستم مراقبت و پرستاری، تحلیل‌های واقع بینانه و صادقانه خود را بدون کم و کاست به مجلس، دستگاه‌های نظارتی، سران قوا و...ارائه دهد تا با این روش به لطف خداوند متعال، هم حق به حق دار برسد و هم در جهت شفاف سازی؛ نوع و میزان عملکرد دستگاه‌های مجری قانون، قضاوت واقع‌بینانه و موثرتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز