خبرگزاری کار ایران

در پی شیوع کرونا مطرح شد؛

بی‌توجهی به کارگران دارای بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای/ چرا مرخصی استعلاجی را الزام‌آور نمی‌کنید؟

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۶۲۷

چرا دولت هیچ الزامی برای کرفرمایان در خصوص اعطای مرخصی استعلاجی به کارگران دارای بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای در نظر نگرفت؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران قطعه‌سازی وابسته به یکی از خودروسازی‌ها خواستار الزام‌آور کردن مرخصی استعلاجی برای بیماران پیش‌زمینه‌ای از سوی دولت شدند. 

به گفته کارگران؛ با آغاز فعالیت تولیدی در کارخانه‌ها بعد از عید کارگران به محیط کارخانه بازگشتند اما در این بین کارگرانی هستند که بیماری پیش‌زمینه‌ای همچون دیابت دارند و سیستم ایمنی بدنشان در مقابل بیماری‌ها پایین است. در صورتی که این کارگران به کرونا مبتلا شوند، مرگ‌شان حتمی است. 

طبق اظهارات کارگران؛ دولت موظف است که کارفرمایان را به اعطای مرخصی استعلاجی تا پایان دوره کرونا الزامی کند. در ایران اگر الزام دولتی در میان نباشد، کارفرما برای کسب سود بیشتر کارگران را به محیط کار می‌کشاند. 

این درحالی است که به گفته کورش یزدان مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ در مواردی که فرد با تشخیص پزشک، مشکوک به بیماری کرونا باشد و در قرنطینه قرار بگیرد یا مبتلا به این بیماری شده و تحت درمان باشد، حق استفاده از مرخصی استعلاجی را خواهد داشت و غرامت دستمزد این ایام توسط سازمان تامین اجتماعی به او پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز