خبرگزاری کار ایران

کارگران ساختمانی اسلامشهر مطرح کردند؛

بازرسی‌های بیمه‌ای را به انجمن‌های صنفی ساختمانی بسپارید

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۰۶۰

کارگران ساختمانی اسلامشهر نسبت به مشکلات بیمه‌ای خود انتقاد کردند.

جمعی از کارگران ساختمانی اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار ایلنا، خواستار تفویض وظیفه بازرسی بیمه تأمین اجتماعی به انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی شدند.

کارگران ساختمانی اسلامشهر می‌گویند: خیلی از کارگران طی بازرسی‌های تامین اجتماعی «عدم صدور» می‌خورند. مشکل اصلی ما این است که بازرسان ممکن است در زمانی اقدام به بازرسی کنند که کارگر در پروژه‌ای مشغول به کار نیستند. از این رو بیمه کارگران قطع می‌شود.

به گفته یکی از کارگران؛ گاهی مراجعات بازرسان برای بررسی صحت ادعای اشتغال فرد به کار ساختمانی در ساعات استراحت کارگران در ظهر صورت می‌گیرد که باعث می‌شود. این درحالی است که انجمن‌های صنفی که توسط خود کارگران اداره می‌شود، بیشتر از وضعیت شغلی کارگران آگاه هستند و می‌توانند بازرسی‌ها را به صورت دقیق‌تری پیش ببرند.

کارگران ساختمانی اسلامشهر تصریح می‌کنند: بازرسی از کارگران ساختمانی به کارگزاری‌‌هایی واگذار شده که تخصص ندارند. درحالی که ماهیت فصلی و مقطعی شغل کارگران ساختمانی ایجاب می‌کند که شرایط آنها در بیمه تامین اجتماعی لحاظ شود.

کارگران مدت زیادی است که به این مشکل دچار هستند و اغلب کارگران ساختمانی خواسته تفویض وظیفه بازرسی بررسی صلاحیت بیمه کارگران ساختمانی به انجمن‌های صنفی را مهم‌ترین مطالبه خود می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز