خبرگزاری کار ایران

اما و اگر‌های تعیین سهمیه بنزین برای قایق‌های صیادی؛

اختصاص ماهانه ۴۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای به صیادان/ رئیس اتحادیه صیادی: یک پنجم نیاز صیادان هم تامین نمی‌شود!

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۳۰۹

درحالیکه منابع خبری به نقل از مسئولان محلی اعلام کرده‌اند برای هر قایق صیادی ۴۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای در نظر گرفته شده، رئیس اتحادیه صیادی کل کشور این سهمیه را بسیار کم می‌داند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، صیادان از جمله اقشاری بودند که به دنبال گرانی بنزین هزینه‌های تولید‌شان افزایش یافت. حدود ۱۲ هزار فروند شناور مجاز در ایران فعالیت دارند که از این تعداد نزدیک به هشت هزار فروند بنزین می‌سوزانند. در یک ماه اخیر که از گرانی بنزین می‌گذرد اتحادیه‌های صیادی پیگیر دریافت بنزین سهمیه‌ای‌بوده‌اند. در روز‌های اخیر اعلام شد که شنبه ۲۳ آذر سهمیه بنزین قایق‌های صیادی مشخص می‌شود.

رسانه‌ها به نقل از عبدالکریم گراوند (استاندار بوشهر) اعلام کرده‌اند که به هر قایق صیادی ۴۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای اختصاص یافته است.

یعقوب دوجی (رئیس اتحادیه صیادی کل کشور) در واکنش به این خبر با بیان اینکه هنوز به صورت قطعی چیزی مشخص نشده، به ایلنا گفت: یک قایق صیادی به صورت میانگین ماهانه دو هزار لیتر بنزین مصرف می‌کند و سهمیه ۴۰۰ لیتری در واقع تامین کننده یک پنجم نیاز صیادانی است که از شناور‌های بنزینی استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: ما قطعا به چنین سهمیه‌ای اعتراض داریم، چون این میزان بنزین عملا منجر به کاهش هزینه‌های صیادی که با گران شدن بنزین بالا رفته است، نمی‌شود.

دوجی با بیان اینکه بسیاری از صیادان در مناطق محروم هستند و با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند، عنوان کرد: انتظار داریم به وضعیت صیادان توجه شده و با در نظر گرفتن سهمیه مناسب بنزین، هزینه صیادی را کاهش دهند. در غیر این صورت شاهد گرانی ماهی و متضرر شدن صیادان و مردم خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز