خبرگزاری کار ایران

پرده‌ای از زندگی تلخِ جوشکاران/ آیا دستمزدهایمان زیاد است؟!

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۲۱۸

جوشکاران و مونتاژکاران از شرایط دشوار شغلی خود می‌گویند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «برخی می‌گویند دستمزد ما زیاد است یا توقع‌مان بالاست؛ می‌گویند دستمزدهایی که در کمپین ۲۰-۱۰ برای جوشکاران در نظر گرفته شده، خیلی زیاد است»؛ یک جوشکار جنوب که به عنوان کارگر پروژه‌ای و روزمزد در پروژه‌های مختلف کار می‌کند، با تاکید بر اینکه کارفرمایان هیچ درکی از سختی‌های کار جوشکاران و مونتاژکاران ندارند، به توصیف شرایط شغلی خود می‌پردازد.

این کارگر می‌گوید: ادعا می‌کنند چرا باید یک جوشکار در شرایط اورهال عسلویه، روزی یک تا یک و نیم میلیون تومان بگیرد؛ نمی‌دانند که کار در دمای بیش از ۵۰ درجه کاری طاقت فرساست و باعث مشکلات حاد تنفسی و قلبی و عروقی می‌شود؛ بیشتر جوشکاران حرفه‌ای حتی به هفتاد سالگی نمی‌رسند. آیا تا به حال به سختی کار یک مونتاژکار در بالای مخزن چهار متری برای چند ساعت پیاپی فکر کرده‌اید؟! یا جوشکاری که همیشه در معرض برق ۴۰۰ ولت است و با جان خود بازی می‌کند.

او ادامه می‌دهد: آیا کسی می‌تواند در دمای بیش از ۵۰ درجه روزانه ۱۰ ساعت و یا بیشتر کار کند؟ و بعد از کار با ماشین بدون کولر و بدون ایمنی، در این دما به کمپ برگردد؟ و یک ساعت در صف باشد تا بتواند دوش گرفته و لباس‌هایش را بشوید آنهم بدون امکانات کافی؛ و شب را نیز در اتاق‌ها و کانکس‌های مشترک در فضای تنگ بخوابد و غذایی را بخورد که هیچ کیفیتی ندارد؛ کار جوشکاری و مونتاژکاری به خصوص در جنوب آن چنان سخت و پرخطر است که هرچقدر دستمزد بدهند، بازهم کم است چراکه بازهم مزد بازی با جان و سلامتی نمی‌شود!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز