خبرگزاری کار ایران

دغدغه‌های معلمان حق التدریس/ خواستار اجرای قانون کار یکسان-مزدیکسان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۵۴۸

معلمان حق التدریس خواستار تغییر شیوه جذب شدند و می‌گویند: باید قانون کار یکسان- مزد یکسان اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای ابتدایی سال جدید، معلمان حق‌التدریس کشور از شیوه جذب در آموزش و پرورش انتقاد دارند. آن‌ها با نگرانی از پرداخت مبالغ ناچیز حق‌التدریس که معمولاً با تاخیر بسیار انجام می‌شود، اولویت‌بندی و جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان را چندان عادلانه نمی‌دانند.

یک معلم حق‌التدریس شیرازی که مدرک کارشناسی ارشد مرتبط و سال‌ها سابقه تدریس دارد، در این رابطه می‌گوید: اگر ما معلمان حق التدریسی به اندازه کافی ماهر نیستیم و تخصص نداریم، چرا مجوز تدریس در بخش دولتی را برای ما صادر کرده‌اند و اگر مهارت داریم و می‌توانیم با کیفیت بالا درس بدهیم، چرا در جذب ما به صورت نیروهای رسمی، تعلل می‌کنند! مگر از نیروی کار ما استفاده نمی‌شود پس باید ما نیز مانند معلمان رسمی از تمام مزایای موجود بهره‌مند باشیم.

ظاهراً قرار است در مرحله دوم تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی تعداد۴۰۹ نفر دیگر از افراد واجد شرایط براساس امتیاز کسب کرده برای گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی به دانشگاه فرهنگیان معرفی شوند و هرگونه اقدام جهت استخدام این افراد منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور و قبولی در آزمون پایان دوره مهارت آموزی است.

با این حال، این معلمان می‌گویند: ما سالهاست خاک کلاس خورده‌ایم و به فرزندان این مملکت درس داده‌ایم؛ چرا دستمزد ما نصف معلمان رسمی هم نیست؛ چرا از حقوق ایام تعطیل و تابستان بهره‌ای نداریم؛ چرا از مزایایی مانند رتبه‌بندی معلمان محرومیم؟!

یک معلم حق التدریس با تاکید بر لزوم رعایت برابری میان نیروی کار مشابه می‌گوید: اگر قرار بر آموزش کیفی است، باید مطالبات معلمان غیررسمی کشور مورد توجه قرار بگیرد. هم معلمان آزاد و هم معلمان حق التدریس باید در سیستم آموزشی کشور بدون آزمون و اولویت‌گذاری جذب شوند و اگر دوره‌ای هم برای مهارت آموزی مورد نیاز است، باید به صورت مهارت آموزیِ حین کار و بعد از جذب شدن، برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز