خبرگزاری کار ایران

طرح‌های توسعه‌ای چهار شهرستان لرستان تا دو هفته آینده مشخص می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۵۴۰

معاون روابط کار و نماینده ویژه وزیر تعاون در استان لرستان گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی دارای اولویت در چهار شهرستان پلدختر، رومشکان، کوهدشت و چگنی استان لرستان ظرف دو هفته آینده مشخص می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی گفت: در جلسه مشترک ویدیو کنفرانسی با حضور، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، سید موسی خادمی استاندار لرستان، آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان و سایر مدیران استانی، مصوبات مربوط به طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای این استان بحث و بررسی شد. 

وی، اجرایی شدن حذف شرط ۳۰ درصد پیشرفت طرح برای اعطای تسهیلات اشتغال روستایی با پیگیری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال در استان لرستان را از جمله مصوبات این جلسه اعلام کرد. 

وی همچنین افزود: به‌رغم وجود محدودیت‌های موجود با افزایش پرداخت تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیارد تومان برای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه مشاغل خانگی موافقت شد. 

شاکرمی گفت: با توجه به حضور و بازدید میدانی، در سه شهرستان پلدختر، رومشکان و کوهدشت، طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی احصا شده، قابلیت رسیدن به بهره برداری و ایجاد اشتغال پایدار را دارند. 

شاکرمی اظهار امیدواری کرد با اولویت ۴ طرح در بخش‌های آبرسانی شهرستان رومشکان و طرح گردشگری پل کشکان شهرستان چگنی و همچنین طرح‌های صنایع تبدیلی انار شهرستان کوهدشت و انجیر شهرستان پلدختر با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاران خصوصی و کمک معاونت توسعه کارآفرینی احصا شوند. 

در ادامه این جلسه عیسی منصوری (معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: امیدواریم با ارائه طرح‌های مبتنی بر زنجیره ارزشی شهرستان‌های کوهدشت، رومشگان و پل دختر با اولویت‌بندی طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی و شناسایی نقاط، بتوانیم با مشارکت دستگاه‌های مربوطه از جمله نهادهای مردمی و استفاده از منابع داخلی و بین المللی در راستای توسعه اشتغال منطقه‌ای اقدام کنیم. 

در پی دستور محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) مبنی بر بررسی ظرفیت‌های اشتغال، توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری استان لرستان، هیاتی متشکل از معاونین و مدیران عامل بانک‌ها و صندوق‌های تابعه وزارتخانه به ریاست شاکرمی، به این استان سفر کردند و از نزدیک در جریان فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌های معیشتی، رفاهی، بیکاری، بیمه، اشتغال پایدار روستایی قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز