خبرگزاری کار ایران

التماری در قبرس: آشنایی با مسی اردنی

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۹۰۷

مهاجم اردنی تیم آپوئل در مدت زمان کوتاه حضور در لیگ قبرس ارتباط ویژه ای با طرفداران این تیم برقرار کرده است و یکی از ستاره‌های بزرگ فوتبال کشورش محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، طبیعی است شاید نامی از او نشنیده باشید اما موسی التماری توجه باشگاه‌های پیشرو در سراسر اروپا را جلب می‌کند. این بازیکن 22 ساله به واسطه قهرمانی با تیم آپوئل در مسابقات لیگ قبرس به لقب "مسی اردنی" دست یافته و قابل پیش بینی است که در تابستان آینده باشگاه‌‌های بزرگی برای خرید او رقابت کنند. در اواخر سال 2018، او با کالیاری و فیورنتینا در ارتباط بود اما به گفته منابع بلیچرریپورت باشگاه‌های بزرگتری مانند منچسترسیتی،‌ لیورپول،‌ لیون،‌ بروسیا دورتموند و آتالانتا اکنون او را در رادار قرار داده‌اند. اکنون او دو فصل است که در لیگ اروپا بازی می‌کند با این وجود بسیار مورد علاقه طرفداران قبرس قرار گرفته است. انتقال او در ماه مه سال 2018 صورت گرفت و او به عنوان اولین بازیکن اردنی باشگاه الجزیره عمان را ترک کرد تا به آپوئل ملحق شود. او فقط به چند هفته زمان نیاز داشت تا طرفداران آپوئل قهرمان جدید خود را از خاورمیانه بشناسند. شعار طرفداران برای او شبیه این جمله است: ما التماری را داریم،‌ او بهتر از هری(کین) و دله آلی است، مسی اردن! 

تامی آوار، مهاجم 28 ساله که در آپوئل حضور داشت و الان در فوتبال باشگاهی استرالیا حضور داشت درخصوص درخشش التماری در ترکیب آپوئل گفت: او بسیار ساده و بی ادعا به نظر می‎‌رسید اما وقتی قبل از اینکه به استرالیا بیایم ما به همراه هم در لیگ قهرمانان اروپا و مرحله مقدماتی لیگ اروپا در کنار بازی می‎‌کردیم؛ او تیم‌ها از هم جدا می‌کرد. فقط یک زمان کافی لازم است تا ببینید که یک تیم بزرگ او را به خدمت می‌گیرد. در حال حاضر هر هفته یک تیم جدید وجود دارد که خواهان خرید او خواهد شد. 

التماری در اولین فصل حضور در لیگ قبرس با این تیم به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد و سر زبان‌ها افتاد. محمد الییدی، کارشناس فوتبال در اردن که دوران حرفه‌ای این بازیکن را بسیار بادقت دنبال کرده است، به بلیچرریپورت گفت: اردنی ها انتظارات زیادی از او دارند - خصوصاً بعد از آن فصل اول شگفت انگیز با آپوئل. او بدون بازی برای دو باشگاه برتر کشور یعنی الفیسلی و الوحده قبل از رسیدن به 21 سالگی به بهترین بازیکن کشور تبدیل شد. برخلاف پیشنهادهای متعددی که از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس ارائه می‌شد او برخلاف اغلب بازیکنان اردنی پاسخ رد داد و به جای پول بیشتر به دنبال پیشرفت رفت. او منتظر پیشنهادی از اروپا بود. ذهنیت و تمایل او برای بازی در باشگاه‌های بزرگتری مانند آپوئل و اعتماد به نفس او چیزی است که باعث شده به این سطح برسد. بله، اکنون برچسب مسی اردنی روی اوست". 

لقب مسی اردنی در حالی به این بازیکن جوان اعطا شده است که شباهت‌های پررنگی را با کاپیتان بارسلونا دارد. نحوه دریبل زدن او و رویارویی با بازیکنان حریف و همینطور تند و تیز بودنش به همراه نحوه گلزنی‌هایی که داشته سبب شده تا با یکی از ستارگان فراموش نشدنی دنیای فوتبال مقایسه شود. اما بیشتر افرادی که نمایش او را دنبال کرده‌اند می‌گویند در حال حاضر بهتر است او با آرین روبن، کاپیتان سابق بایرن مونیخ مقایسه شود. الییدی توضیح می‌دهد: "من هم اینطور فکر می‌کنم او بسیار شبیه روبن است. او سرعت زیادی دارد، در نفوذ از جناحین بسیار ماهر است و می‌تواند گل های کات‌دار زرق و برق داری را به ثمر برساند.  راه و پیشرفتی که التماری دارد به هیچ عنوان یک روند پیش افتاده و ساده نیست. 

احمد ملا یک روزنامه نگار اردنی است که از نزدیک فعالیت التماری را دنبال می‌کند. او به بلیچرریپورت گفت: "او این احساس را به شما می‌دهد که در زمین فوتبال به یک بلوغی رسیده‌ است که می‌تواند از هر مدافعی که رو به روی او قرار بگیرد عبور کند. او از عضویت در یک باشگاه اروپایی در سن پایین بهره‌‌ مند شده است. او از طرف هواداران لقب مسی اردن را گرفته و این شاید منجر شود که مانند او هم دریبل بزند. او به هنگام تصاحب توپ بهترین تصمیم گیری را دارد و در حال حاضر بهترین بازیکن اردن شناخته می‌شود".

التماری این فصل 9 گل به ثمر رسانده و آمار نسبتا خوبی را پس از 20 بازی پشت سر گذاشته است. او همینطور32 بازی رسمی با پیراهن تیم ملی اردن داشته که حاصل آن 7 گل است. اردن هیچ زمان بازیکن فوتبال ستاره‌ای نداشته و خیلی‌ها از جمله ملا امیدوار هستند که چنین سرنوشتی برای التماری رقم بخورد:‌ "او آرزوهای بزرگی برای مردم اردن دارد و همه امیدوار هستند که او را در پیراهن تیم‌های بزرگ اروپا ببینند. آنها به دنبال این هستند که او سفیر کشور باشد و کاری را که محمد صلاح برای مصر انجام داد را بتواند برای اردن انجام بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز