خبرگزاری کار ایران

از پوچتینو و آنچلوتی تا امری و مونتلا؛

مربیان ایتالیایی خوراک اخراج هستند!/ آمار باورنکردنی در 2019

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۰۱

در نیم سال نخست فصل جاری در لیگ‌های اروپایی امار برکناری مربیان نسبت به سال‌های اخیر بالاتر بوده است.

به گزارش ایلنا، از ابتدای فصل جاری در 5 لیگ مهم قاره اروپا 28 مربی اخراج شده‌اند که این رقم 18درصد نسبت به مدت مشابه فصل گذشته افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که در بعضی از لیگ‌ها، فصل دقیقاً هنوز به میانه رقابت‌ها هم نرسیده است. فصل گذشته در چنین مقطعی از رقابت‌ها مجموع 23 مربی در سری A، لالیگا، لیگ برتر انگلیس، بوندس‌لیگا و لوشامپیونا اخراج شده بودند و این آمار در این فصل 5 تا بیشتر شده و مطابق انتظار سهم سری A در این افزایش بیش از همه بوده است.

 

سری A

مدیران فوتبال ایتالیا به کم‌صبر و حوصله بودن معروف هستند اما تعداد مربیانی که آنها در نیمه نخست این فصل برکنار کرده‌اند بیشترین تعداد از سال 2012 بوده است. تعداد مربیان اخراجی لیگ دسته اول کالچو 9 مورد بوده است. اولین مربی اخراجی اوزه‌بیو دی‌فرانچسکو از سمپدوریا بود که 15 مهر برکنار شد. جنوا اما از رقیب همشهری‌اش مربیان بیشتری را اخراج کرده است. این باشگاه ابتدا اورلیو آندره‌آتزولی را برکنار کرد و بعد هم جانشین او یعنی تیاگو موتا. اکنون سکان هدایت تیم به داویده نیکلا سپرده شده اما مشخص نیست او هم بتواند تا پایان فصل دوام بیاورد. هشت مربی اخراجی دیگر این فصل سری A، مارکو جامپائولو از میلان، ایگور تودور از اودینزه، اوجینیو کورینی و فابیو گروسو هر دو از برشا، کارلو آنچلوتی از ناپولی و وینچنزو مونتلا از فیورنتینا بوده‌اند.

 

لیگ برتر انگلیس

در لیگ برتر انگلیس هم آمار اخراج مربی نسبت به همین مقطع از فصل گذشته بیشتر شده است. تا الان 6 مربی از لیگ برتر جزیره اخراج شده‌اند که دو برابر تعداد مربیان اخراجی این رقابت‌ها در همین مقطع از فصل گذشته بوده است. اولین اخراج توسط باشگاه واتفورد صورت گرفت که 16 شهریور خاوی گارسیا را برکنار کرد. بعد از او مائوریسیو پوچتینو از تاتنهام اخراج شد. سپس آرسنال، اونای امری را برکنار کرد و در ادامه کیکه سانچس فلورس از واتفورد، مارکو سیلوا از اورتون و در نهایت مائول پیگیرینی از وستهم اخراج شدند.

 

لالیگا

لالیگا سومین لیگ از حیث بیشترین تعداد سرمربی اخراجی در نیم‌فصل نخست فصل جاری بوده است. اسپانیایی‌ها تا پایان هفته هجدهم لالیگا 5 مربی اخراج کرده‌اند. مارسلینو از والنسیا اولین اخراجی بود. بعد از آن اسپانیول که داوید گایگو را برکنار کرد و جای او را به پابلو ماچین داد؛ کسی که خودش هم جدیدترین مربی اخراجی لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا بوده است. مائوریسیو پیگرینو و فران اسکریبا هم مربیان اخراجی بعدی بودند که به‌ترتیب لگانس و سلتاویگو را ترک کردند. لالیگای اسپانیا در میان 5 لیگ برتر فوتبال اروپا تنها لیگی بوده که آمار مربیان اخراجی‌اش در این مقطع از فصل نسبت به مدت زمان مشابه فصل گذشته کمتر بوده است.

 

بوندس‌لیگا

مدیران باشگاه‌های آلمان تا پایان نیمه اول بوندس‌لیگا 4 مربی را اخراج کرده‌اند که این دو برابر آمار نیمه اول فصل گذشته است. اولین اخراجی این فصل بوندس‌لیگا، نیکو کواچ از بایرن‌مونیخ بود. آخیم بیرلورزر از کلن، ساندرو شوارتز از ماینتس و آنته کوویچ از هوفنهایم اخراجی‌های بعدی فوتبال آلمان بوده‌اند.

 

لوشامپیونا

لیگ دسته اول فوتبال فرانسه در پایان نیمه اول فصل همان تعداد مربی اخراجی را داشته که فصل گذشته در همین مقطع از فصل داشت. از ابتدای فصل تا الان 4 مربی از لوشامپیونا اخراج شده‌اند که اولین آنها گیسلین پرینتانت از سن‌اتین بود. بعد از او هم سیلوینیو از لیون، آلن کاسانوا از تولوز و لئوناردو ژاردیم از موناکو برکنار شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز