خبرگزاری کار ایران

اسدی: با رایزنی معمولی مشکل نساجی رفع نمی‌شود / یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بدهی‌ها را تفاهم کردیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۰۴۳

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران در گفت و گویی مفصل درباره مشکلات این تیم و دریافت کارت بازیکنان صحبت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران، دکتر علیرضا اسدی مدیرعامل باشگاه با بیان اینکه معضلات تیم مشخص است و اگر از نظر کارشناسی مشاهده کنید، به‌واسطه عدم زیرساخت‌های موجود در شهرستان، رده‌های پایه باشگاه به‌ویژه تیم امید از تیم بزرگسالان جدا شده و این مسئله اصلاً به صلاح تیم لیگ برتری نیست، اظهار کرد: تیم‌های شهرستانی که قدمت زیادی دارند، معمولاً تیم‌های تولیدکننده‌ای هستند و اگر شما به آمار نگاهی بیندازید، تعداد زیادی از بازیکنانی که چه در لیگ برتر و چه در لیگ‌های پایین‌تر حضور دارند، از همین خطه هستند.

وی افزود: اگر یک تیم شهرستانی ریشه‌دار مثل نساجی بخواهد ماندگار بماند و منابعش محفوظ بماند، باید دارای زیرساخت کامل و جامعی باشد، نساجی هم مانند بسیاری از تیم‌هایی که در لیگ‌های کشور حضور دارند، وابسته به بخش خصوصی است، از آن‌سو حق پخش و ... هم به این باشگاه‌ها پرداخت نمی‌شود و قیمت بلیت‌ها هم چندان نیست که بتواند چاره کار شود.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران بیان کرد: از وقتی که بنده مسئولیت کار را پذیرفتم، محدودیت منابع باعث شد که جلوی صدور کارت چند بازیکن از سوی فدراسیون گرفته شود، علی رغم همه تلاش‌هایی که اتفاق افتاد، قوانین را که نمی‌توان نادیده گرفت، تعهدی که باشگاه‌ها برای بازیکنان ایجاد می‌کنند، باید عمل شود، زمانی که در فدراسیون فوتبال به‌عنوان دبیرکل حضور داشتم، این قانون را خودم وضع کردم که روند باشگاه‌ها باید به سمتی پیش رود تا ذره ذره بتوانند نسبت به تسویه بدهی‌ها اقدام کنند، فدراسیون هم در حال حاضر مشغول به اجرای این قانون است، اینکه اگر کسی برود رایزنی کند، قطعاً با رایزنی معمولی نمی‌توان مشکل را حل کرد، به‌خاطر اینکه از مطالبات دیگران نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و باید در هر صورت رضایت آنها را جلب کرد.

اسدی با اعلام اینکه باشگاه‌دار یا مدیرعامل نمی‌تواند این حقوق را نفی کند، بلکه باید به تفاهم برسند، عنوان کرد: فدراسیون فقط ضابط اجرایی این فرایند است و اگر فدراسیون هم بخواهد این حقوق را بنا بر هر شرایطی نادیده بگیرد، امری ناعادلانه است، من طبق چشم‌اندازی که در ذهنم است به این موضوع اهمیت می‌دهم.

وی با تأکید بر اینکه چندین مرتبه با مسئولان فدراسیون نشستیم و رایزنی کردیم، تصریح کرد: قسمتی از بدهی‌ها را تفاهم کردیم اما پرداخت این‌ها به‌صورت چک مدت‌دار لازمه‌اش این بود که ما می‌توانیم این دریچه را باز کنیم یا نه؟! وگرنه در نهایت این اتفاق می‌افتاد که ما خیلی از منابع محدود باشگاه‌مان را می‌دادیم اما دریچه آزاد شدن بازیکنان هم اتفاق نمی‌افتاد.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران ادامه داد: علی‌رغم تمام رایزنی‌هایی که دوستان دیگر محبت کردند و انجام دادند، فقط با رایزنی معمولی این قضیه حل نمی‌شود، چون بحث حقوق بازیکنان است و بالاخره باید به آنهایی که طلبکار هستند رسیدگی شود، در جلسه‌ای هم که آقای تاج و اعضای هیأت رئیسه، آقای نورشرق مسئول کمیته تعیین وضعیت و دکتر محمودی وکیل باشگاه نساجی به اتفاق بنده حضور داشتیم، چند استدلال مطرح شد، با توجه به تنگناهایی که وجود داشت، بدهکاری‌هایی که از قبل بود و با توجه به میزان تسویه‌ای که ما انجام دادیم، توانستیم مجوز صدور کارت دو بازیکن‌مان را بگیریم، علیرضا حقیقی هم باید آی‌تی‌سی‌اش صادر بشود و کمی زمان‌بر است که ما داریم به این موضوع سرعت می‌دهیم.

اسدی با اشاره به اینکه مشکلات عدیده‌ای باشگاه دارد و وقتی قراردادها یکساله بسته می‌شود، عملاً برنامه بلندمدتی نداریم و فعلاً باید به زمان حال فکر کنیم، اضافه کرد: منابع مالی بسیار مهم است که ما در این بخش با محدودیت مواجهیم و مثل مشکلی که همه تیم‌ها دارند، ما هم داریم اما اینجا یک مقداری بیشتر است.

وی بیان کرد: اگر همه دست به دست هم دهند، می‌توان مشکلات را رفع کرد ولی اگر قرار باشد بعضی‌ها فقط صحبت کرده و صرفاً استفاده تبلیغاتی کنند، این با منافع مردم و باشگاه در تضاد است، من خودم خیلی اهل بوق و کرنا کردن کارها نیستم اما اعتقاد دارم ترازویی که در یک کفه آن مطالبات مردم و در کفه دیگر عملکرد یک مدیر قرار دارد، همیشه کفه ترازوی مردم سنگین‌تر است، در این شرایط مدیر باید کمی حیا کند تا چیزهای کوچک را خیلی بزرگ جلوه ندهد، گرفتن پنج تا کارت چیز بزرگی نیست که سر و صدا کنیم؛ خیلی راحت دوستان هزینه‌ها را پرداخت کنند، به توافق برسند تا این مشکلات هم رفع شود، اما اگر این عملی نمی‌شود به‌دلیل منابع محدود ماست وگرنه توانمندی اجرایی آن را هر مدیری می‌تواند انجام دهد.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران با بیان اینکه حدود ۴ میلیارد تومان طلبکاران احکام قطعی دارند، تأکید کرد: میزان بدهی‌ها در دو قسمت مختلف است، یکی در کمیته انضباطی و دیگری هم در کمیته تعیین وضعیت، کمیته تعیین وضعیت ما را ملزم به تسویه ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان کرده که ما حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این میزان را با طلبکاران به تفاهم رسیدیم، بقیه این میزان را هم اگر منابعش تأمین شود و فشار غیرعادی نباشد، می‌توان آن را تسویه کرد.

اسدی افزود: چندان عادت نداریم اختلاف‌مان را در صلح و صفا حل کنیم و این به‌خاطر بدبینی‌هایی است که نسبت به همدیگر داریم؛ یک جاهایی هم هر دو طرف حق دارند، نباید یکطرفه به قاضی رفت، یک جاهایی هم غش در معامله شده، بالاخره باید این مشکلات را حل کرد و هیچ‌چیز مثل گفت‌وگو و احترام متقابل نیست، لازمه‌اش هم این است که شرایط مالی آن وجود داشته باشد، تفاهم کردن کار خیلی سختی نیست و نیازی هم به هیچ‌گونه رایزنی بیرونی ندارد.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران گفت: تمام اعضایی که در یک مجموعه کار می‌کنند، از سرمربی، سرپرست و عوامل اجرایی، همه این‌ها ارزنده هستند، اگر ما حقوق معنوی و مادی که این‌ها به گردن باشگاه دارند را نتوانیم در زمان معین به تعهدات‌مان پایبند باشیم، حداقل باید بتوانیم از نظر کلامی و اخلاقی مخاطب را قانع کنیم که به گردن ما حق دارد.

اسدی خاطرنشان کرد: مدیرعامل هم که در حال حاضر نمی‌تواند منابع تولید کند، مدیرعامل برنامه تولید می‌کند، هماهنگی ایجاد می‌کند، سازماندهی می‌کند و از نظر تکنیکال کمیته‌ها را تشکیل می‌دهد که بتواند نظارت کند و ارتقای کیفی ببخشد.

وی افزود: متأسفانه شما وقتی وارد یک باشگاهی می‌شوید که نه دفتر دارد و نه ساختاری در آن وجود دارد، این زمان زیادی را صرف می‌کند، شما هم در سکوت یک کاری را می‌خواهید انجام دهید ولی می‌بینید که یکسری امور شدنی و امکان‌پذیر نیست، یعنی اصلاً به برنامه‌های اصلی یک باشگاه نمی‌توانید بپردازید.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران اظهار کرد: مگر می‌شود تیم امید یک باشگاه دور از تیم بزرگسالانش باشد و ارتباطی بین این‌ها نباشد؟ اصلاً تولیدات تیم امید در کجا باید خودش را نشان دهد؟ یعنی شما حوزه تولیدتان با حوزه مصرف‌تان که تیم بزرگسالان است، فاصله دارد، همچنین ذائقه سرمربی که باید بازیکن را برای سال‌های آینده تحویلش بدهند، مشخص نیست و اصلاً نمی‌دانیم آیا این هماهنگی بین سرمربی تیم بزرگسالان با سرمربیان امید، جوانان و نوجوانان ما وجود دارد یا خیر.

اسدی اضافه کرد: این افتراق سازمانی اولین نتیجه‌اش این است که شما منابع‌تان از دست می‌رود، ما که به‌خاطر خوش‌‌آمد حرف مردم و این و آن نمی‌خواهیم کار کنیم، ما می‌خواهیم یک ساختار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی درست کنیم که در حوزه ورزش به نام باشگاه بتواند تولیدات داخلی خودش را استفاده کند؛ ما بهترین استعدادهای‌مان را باید به تیم بزرگسالان وارد کنیم و یک خدمتی به نام فوتبال ارائه دهیم تا توانمندی‌های منطقه را به سراسر ایران و جهان نشان دهیم.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد این‌ها در جهت همدیگر حرکت نکنند، هر کس ساز خودش را بزند و این توانمندی‌ها در یک صفحه قرار نگیرند، نخستین صدمه‌اش این است که منابع در حال از دست رفتن بوده و ما هم به اهداف‌مان نمی‌رسیم و همچنین هزینه‌های‌مان هم زیاد می‌شود.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران اضافه کرد: در این ارتباط شخصیت همه افرادی که در این ساختار نقش بازی می‌کنند، اگر تعهدشان را انجام ندهند، از نظر مردم زیر سؤال می‌رود، اینجاست که باید بگوییم که چرا نتوانستند تعهدشان را انجام دهند؛ یا نتوانست یا نخواست یا اعتماد نداشت، برای اینکه کل ساختار زیر سؤال نرود وقتی می‌گوییم تیم یعنی همه، یعنی تمام مسئولان اجرایی شهر، استان تا مردم تا فدراسیون و هیأت اگر همه این‌ها دست به دست هم ندهند و اگر مسئولیت‌شان را درست انجام ندهند، مطمئناً مشکلات عدیده‌ای اتفاق می‌افتد، حالا آن موقع دنبال این می‌گردند که چه کسی مقصر است.

اسدی در ادامه درخصوص دلخوری‌های مهاجری سرمربی تیم بزرگسالان گفت: باید ببینیم چه چیزی از مهاجری می‌خواهیم، او یک معلم است و شما با معلم به‌خاطر دانش فنی و تجربه‌ای که دارد، قرارداد می‌بندید که دانش فنی‌اش را اخذ کنید و احساس می‌کنید او می‌تواند به شما کمک کند، ابزارهای مورد نیازش را تا حدی که در توان داریم باید در اختیارش قرار دهیم، اگر ابزارها نقص داشت و کافی نبود، باید یک همبستگی دلی اتفاق بیفتد که اگر اتفاق بدی افتاد، همه با هم هزینه بدهند، نه اینکه در شرایط سخت فرار کنند، این همبستگی تا موقعی است که همه تعهدات خودشان را انجام دهند وگرنه این همبستگی از هم می‌پاشد.

وی بیان کرد: مهاجری هم در مقاطعی احساس می‌کند که بازیکن ندارد، کالای مطلوب هوادار هم بُرد است، خوب بازی کردن بسیار مهم است اما بُردن اصل کار است، باید ببری، چون هوادار دوست دارد تیمش ببرد، حالا اگر بتوانیم برای هوادار نقش تعریف کنیم که در تیم یک‌جوری مسئولیت هم بپذیرد، چه در حوزه فرهنگی، چه در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و ... خیلی خوب است ولی فعلاً که زیرساخت‌ها آماده نیست، هوادار علاقه‌مند است تا تیمش ببرد، اصلاً توجهی هم ندارد که چه اتفاقی در تیم افتاده و منابع چه شکلی است و برنامه‌ها کجاست، باشگاه چه کار می‌کند، فدراسیون چه می‌گوید، اصلاً کاری با این حرف‌ها ندارد، آنها فقط می‌خواهند بازی را ببرند و خودشان را هم با استان‌ها و تیم‌های دیگر مقایسه می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران گفت: اهل شعار دادن نیستم اما ما به مردم بدهکاریم، به خودم و همه کسانی که در حوزه اجرایی مسئولند می‌گویم، ببینید مردم از ما چه می‌خواهند، مردم از مسئولان خدمت صادقانه و عملکرد مثبت می‌خواهند، اگر نمی‌توانید، عیبی ندارد، صادقانه بگویید نمی‌توانیم، به‌عنوان مثال منابع مالی‌اش را ندارید، فکر و توانش را ندارید، جسارت یا دانش فنی‌اش را ندارید، یا نوع ارتباطات‌تان را بلد نیستید، نمی‌توانید ارتباط برقرار کنید، از بالا نگاه می‌کنید، دستور می‌دهید؛ ما همه خالقیم و باید دست به دست هم دهیم تا یک کالای ورزشی تولید کنیم.

اسدی در پایان عنوان کرد: مدیرعامل برنامه می‌آورد، نظارت و انضباط می‌آورد و ساختار تولید می‌کند، برنامه یک‌ساله، سه‌ساله، پنج‌ساله و ده‌ساله، منابع هم می‌تواند بیاورد، به شرطی که زمان داشته باشد، می‌تواند رایزنی کند و منابع تولید کند ولی من فکر می‌کنم سهم مشترک، زودتر ما را به نتیجه می‌رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز