خبرگزاری کار ایران

واکنش عجیب سرمربی بلغارستان به شعارهای سیاسی در بوداپست

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۵۶۳

یکی از حواشی عجیب در بوداپست در دیدار دو تیم بلغارستان و انگلیس جنجال روی سکوها و همچنین خیابانهای این شهر بود که با واکنش عجیب بالاکوف همراه شده است.

به گزارش ایلنا، انگلیس توانست در مرحله مقدماتی یورو 2020 در خانه بلغارستان با نتیجه شش بر صفر پیروز شود اما بازی دو تیم در نیمه اول دو بار به دلیل شعارهای نژادپرستانه متوقف شد و داور تهدید کرد که اگر این شعارها ادامه پیدا کند، بازی را تعطیل خواهد کرد.

کراسیمیر بالاکوف، مربی بلغارستان پس از بازی گفت که شعارهای نژادپرستانه طرفداران بلغارستان را نشنیده و گفته که طرفداران انگلیس رفتاری غیر قابل قبول داشته‌اند.

طرفداران بلغارستان به برخی از بازیکنان انگلیس توهین‌های نژادپرستانه می‌کردند و این به داوران مسابقه اطلاع داده شد. پیش از مسابقه هم بالاکوف گفته بود که مشکل نژادپرستی در فوتبال در انگلیس پررنگ‌تر از بلغارستان است. او پس از بازی هم به همین موضوع اشاره کرد: «من شخصاً این آوازهای نژادپرستانه‌ای که شما می‌گویید می‌خواندند را نشنیدم.

من البته دیدم که داور بازی را متوقف کرد اما من باید بگویم که رفتار غیر قابل قبول تنها از سوی هواداران بلغارستان نبوده است، بلکه انگلیسی‌ها هم رفتار ناشایستی داشته‌اند.

 آنها در هنگام پخش شدن سرود ملی بلغارستان سوت می‌زدند و داد می‌کشیدند. آنها در نیمه دوم علیه طرفداران ما شعار دادند که به نظرم پذیرفتنی نیست.»

بالاکوف گفت که پرداختن رسانه‌ها به ماجراهای نژادپرستانه پیش از مسابقه باعث شده که احتمال این شعارها بالاتر برود. او همچنین خواستار آن شده که شواهدی آورده شود که طرفداران بلغارستان توهین می‌کرده‌اند.

این در حالی است که آنها در جریان مسابقه صدای میمون درمی‌آوردند و این صدا به‌وضوح شنیده می‌شد. همچنین تصاویری پخش شد از اینکه نیروهای امنیتی دارند طرفداران بلغارستان را از ورزشگاه بیرون می‌کنند.

بالاکوف گفت: «ما از پیش از سفر انگلیس به بلغارستان این مشکلات را داشتیم. در این سه هفته من نشنیده‌ام کسی درباره فوتبال حرف بزند و درباره هر چیزی صحبت شده است به جز فوتبال. من فکر نمی‌کنم که این روش درستی برای آماده شدن برای بازی و انجام فوتبال باشد. سه هفته بود که همه درباره یک چیز حرف می‌زدند.

اگر این موضوع اثبات شود، ما واقعاً شرمنده خواهیم شد و ما به عنوان تیم ملی بلغارستان و فدراسیون فوتبال بلغارستان داریم در این زمینه سخت تلاش می‌کنیم. هیچ‌کس نمی‌خواهد این را ببیند اما بگذارید به شما بگویم که این اتفاق تاکنون در بازی‌های قبلی ما روی نداده بود اما حالا این اتفاق در بازی با انگلیس افتاده است. اگر بتوان ثابت کرد که این مسائل پیش آمده، ما عذرخواهی می‌کنیم اما ما نمی‌توانیم از طرف برخی از طرفدارانمان حرف بزنیم.»

مارکوس رشفورد اولین گل این بازی را به ثمر رساند. او پس از مسابقه در توییتی از ایولین پوپوف، کاپیتان بلغارستان تشکر کرد که بین دو نیمه تلاش کرده طرفداران تیمش را مجاب کند که دست از کارهای نژادپرستانه بردارند.

البته بالاکوف پس از مسابقه گفت که پوپوف برای موضوع دیگری به نزد هواداران رفته است: «من هیچ ایده‌ای ندارم. اگر کاپیتان با طرفداران صحبت کرده است احتمالاً به دلیل این بوده که آنها از عملکرد تیم ناراضی بوده‌اند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز