خبرگزاری کار ایران

نوید آقایی مطرح کرد:

نگاه غیرواقعی علت اصلی شکست پیام رسان سروش

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۳۱۶

یک تحلیلگر فضای مجازی معتقد است مشکل اصلی سازمان صداوسیما طراحی، اجرا و در پی شکست آن، اعلام مزایده پیام‌رسان‌سروش نیست بلکه گرفتاری، دیدگاه نه چندان واقع گرایانه مدیران این سازمان به فضای مجازی است.

نوید آقایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به قیمت اعلامی حدوداً چهل میلیاردی این پیام‌رسان افزود: البته مدیران این مجموعه معتقدند هزینه‌ای که برای این پیام‌رسان شده، بیشتر از این رقم است ولی حتی اگر چهارصد یا چهار هزار میلیارد تومان هم خرج می‌شد، بعید می‌دانم در این مقطع خریداری واقعی پیدا می‌کرد.

وی تصریح کرد: با وجود فیلتر تلگرام و تبلیغات ۲۴ ساعته سروش از تمامی شبکه‌های صداوسیما، به دلیل عدم اقبال مردم  کانال‌های اطلاع رسانی برنامه‌های مختلف به تلگرام بازگشته‌اند. این در حالی‌ست که پیش از فیلترینگ تلگرام و کوچ تمام کانال‌های این سازمان به پیام رسان سروش، صداوسیما از بردن نام تلگرام هم پرهیز و از عنوان کانال ما در شبکه‌های مجازی استفاده می‌کرد.

آقایی ادامه داد: البته این دست برخوردهای مدیران سازمان صداوسیما با فضای مجازی صرفاً به پیام‌رسانی مانند تلگرام محدود نمی‌شود. مواجهه با توییتر هم از همین دست است. با وجود فیلتر بودن این شبکه در کشور، بسیاری از برنامه‌سازان و حتی مدیران ارشد این سازمان حضوری جدی در توییتر دارند اما نامی از آن روی آنتن نمی‌برند.

آقایی با اشاره به تاسیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در صداوسیما گفت: همین برخوردهای دوگانه با فضای مجازی باعث نگرانی فعالان این حوزه می‌شود. در شرایطی که خود سازمان صداوسیما دست به تاسیس سروش و سروش‌ها می‌زند و درنهایت هم موفق نمی‌شود چگونه مدیران بخش خصوصی در حوزه vod باید در مسیر آئین‌نامه‌های این سازمان قدم بردارند.

این تحلیلگر فضای مجازی تصریح کرد: امیدوارم تجربه ناکام پیام‌رسان‌ سروش باعث توجه جدی مدیران این سازمان به اعتماد مخاطب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز