خبرگزاری کار ایران

گاردین نوشت:

بمباران تخت جمشید یک واکنش خصمانه از سوی فردی جنگ طلب است

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۷۷۶

روزنامه گاردین در یادداشتی نوشت: بمباران تخت جمشید دقیقاً راهی برخلاف هدف ترامپ خواهد بود. این کار در واقع یک واکنش خصمانه از سوی فردی جنگ طلب است.

به گزارش ایلنا، روزنامه گاردین در یادداشتی تهدید ترامپ درخصوص حمله به اماکن فرهنگی ایران را نقد کرده است.

در بخش‌هایی از این یادداشت آمده است: تهدید دونالد ترامپ مبنی بر تخریب اماکن ایران باستان لرزه‌ای به ستون فقرات هر فرد متمدن می‌اندازد. آمریکایی‌ها چطور می‌توانند بمباران پرسپولیس یا مساجد اصفهان را توجیه کنند؟ فقط دیوانگان می‌توانند این اماکن را "تهدیدی برای آمریکا" بدانند. این کار هم تراز اعمال خرابکارانه داعش در پالمیرا و موصل است.

تخریب آثار باستانی فرهنگی در جنگ طبق کنوانسیون لاهه سال ۱۹۵۴ و پروتکل‌های بعدی غیرقانونی است. این عمل همتراز با نسل‌کشی، سلاح‌های شیمیایی و بمباران "استراتژیک" غیرنظامیان و بسیار ناقض حقوق بشر است. ایالات متحده بیشتر این پیمان‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد، اما معمولاً از آنها پیروی می‌کند.

تهدید ترامپ به تخریب مکان‌هایی که "برای ایران و فرهنگ ایرانی" مهم تلقی می‌شود، نوعی تندروی نوین است. بمباران تروریستی انگلیس در جنگ جهانی دوم در شهرهای تاریخی آلمان نمونه‌ای از این دست حملات نظامی است. جنگ مردان را مجنون می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند بیشتر از تخریب آثار تاریخی، ایرانیان را به رهبرانشان پیوند دهد و مردم را به درخواست انتقام جویی سوق دهد. بمباران تخت جمشید (پرسپولیس) دقیقاً راهی برخلاف هدف ترامپ خواهد بود. این کار در واقع یک واکنش خصمانه از سوی فردی جنگ طلب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز