خبرگزاری کار ایران

۲ اثر تاریخی قائنات مرمت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۹۹۱

به گفته ​رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی قائنات دو اثر تاریخی شامل مسجد جامع سده و آب‌انبار روستای بسکاباد قائن مرمت شد.

به گزارش ایلنا،‌​ حمید عباس‌زاده (رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی قائنات) گفت: به همت مسئولان و خیران، دو اثر تاریخی شامل مسجد جامع سده و آب‌انبار روستای بسکاباد قائن مرمت شد.

 حمید عباس‌زاده اظهار کرد: مرمت و نگهداری درست و علمی آثار و ابنیه تاریخی یک ملت که نمایانگر و نمایشگاه حقیقی تاریخ، فرهنگ و هویت ملل مختلف است، جزو شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی کشورها به‌شمار می‌رود.

او افزود: در پی آسیب‌های ناشی از بارندگی‌های اوایل سال جاری، با همت و خودیاری هیئت امنا و نظارت اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی قائنات، پشت‌بام مسجد جامع تاریخی آرین شهر که ازجمله آثار ثبت شده شهرستان است، اندود کاه‌گل شد.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی قائنات همچنین ضمن برشمردن اهمیت همکاری و همیاری مردم در مرمت و نگهداری آثار تاریخی، عنوان کرد: آب‌انبار روستای بسکاباد که از جمله آثار شناسایی شده شهرستان است، با همراهی شورای اسلامی، دهیاری و خیران، رنگ و روی تازه‌ای به خود گرفت. مرمت گنبد آب‌انبار بسکاباد با همکاری و نظارت اداره شهرستان انجام شد. 

او یادآور شد: قطعا در روند مرمت، نگهداری و صیانت از آثار تاریخی همکاری، خودیاری اهالی و دلسوزان میراث‌فرهنگی، می‌تواند بسیار راهگشا و تعیین‌کننده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز