خبرگزاری کار ایران

برگزاری شورای تخصصی نظارت بر ترجمه‌های قرآن کریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۸۰۰

با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یازدهمین جلسه شورای تخصصی نظارت بر ترجمه‌های قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش ایلنا، یازدهمین جلسه شورای تخصصی نظارت بر ترجمه‌های  قرآن کریم با موضوع بررسی نهایی و تصمیم‌­گیری در خصوص صدور مجوز انتشار ترجمه‌های قرآن کریم با حضور معاون قرآنی وزیر ارشاد برگزار شد.

این آثار که پیش از این جهت تعیین داوری و ارسال برای ارزیابی در جلسه قبل این شورا مورد بررسی قرار گرفته بود، پس از انجام ارزیابی به دبیرخانه این شورا عودت داده شد و در انتظار بررسی نهایی در یازدهمین جلسه شورا قرار گرفته­ بود.

به این ترتیب در یازدهمین جلسه شورای بررسی نهایی و تصمیم‌گیری در خصوص صدور مجوز انتشار ترجمه‌های قرآن، نتایج ارزیابی پرونده ۱۱ اثر ارسالی مورد تبادل نظر اعضای این شورا قرار گفت و از مجموع این ۱۱ اثر، انتشار ۶ اثر با اعمال اصلاحات دقیق و علمی، مورد موافقت انتشار قرار گرفت و با چاپ ۴ اثر دیگر موافقت نشد.

شورای تخصصی بررسی نهایی و تصمیم‌گیری در خصوص صدور مجوز انتشار ترجمه‌های قرآن کریم در زمستان سال ۱۳۹۷ با دستور معاون محترم قرآن و عترت و به منظور تصمیم‌گیری در خصوص صدور و تمدید مجوز ترجمه‌های قرآن کریم کار خود را آغاز کرد که از مهم‌ترین وظایف آن می‌­توان به نظارت دقیق بر تولید ترجمه‌های قرآن کریم و دیگر آثار قرآنی و برقراری ارتباط موثر با جامعه قرآنی اشاره داشت.

همچنین از جمله شاخص‌­های مورد نظر این شورا در بررسی و اعطای مجوز نشر به ترجمه‌های قرآن کریم، صحت عبارات و الفاظ به کار رفته در ترجمه، درک دقیق زبان مقصد، روان بودن ترجمه، مهارت مترجم در فن ترجمه، وزانت متن ترجمه­ شده و حفظ شأنیت قرآن کریم در ترجمه است.

یادآوری می‌­شود در این شورا برخی از اساتید حوزه­‌های علوم قرآنی، فقه، ادبیات عرب، ادبیات فارسی و ترجمه قرآن کریم حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز