خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای؛

مجمع نیروهای خط امام به رد صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعتراض کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۷۴۷

در پی رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، مجمع نیروهای خط امام بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، در پی رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان مجمع نیروهای خط امام بیانیه ای صادر کرد ، در بخشی از این بیانیه آمده است تاکید صرف بر یک انتخابات غیر رقابتی، نوعی مناسک‌زدگی سیاسی است که میان مناسک و فلسفه‌ آن فاصله می‌اندازد. وقتی یک انتخابات در خدمت معنا و روح حقیقی آن نباشد، صرفا فرم و صورتی است که مقوم مردم‌سالاری نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، متن کامل بیانیه به این شرح است: 

این روزها که مردم ایران با وجود همه مشکلات و ناملایمتی‌ها آماده می‌شدند تا به استقبال انتخابات ریاست‌جمهوری رفته و عملکرد مسئولان را در این عرصه مهم به محک سنجش بگذارند، شاهد رد صلاحیت بسیاری از رجال سرشناس سیاسی و نیروهای خدمتگزار و خوشنام کشور از سوی شورای نگهبان هستیم که افکار عمومی را با سوالات و تردیدهای جدی مواجه نموده است.

روشن است که مجمع نیروهای خط امام در وضعیت فعلی مانند بسیاری دیگر از گروه‌ها و احزاب سیاسی، از امکان معرفی و حمایت از نامزدی خاص در انتخابات ریاست جمهوری محروم است.

این وضعیت تا آنجا بغرنج و نگران کننده است که شماری از نیروهای جریان اصولگرا را نیز به واکنش واداشته است.

بدیهیست این نحوه رفتار شورای نگهبان که پس از رحلت بنیانگذار فقید نظام، امام خمینی (ره) روز به روز گسترش و شدت یافته است، نه تنها با آرمان‌های آن امام عزیز و شهدای گرانقدر در طول تاریخ مبارزات آزادیخواهانه و عدالت‌طلبانه مردم شریف ایران ناسازگار است که با متن و روح قانون اساسی هم تناقض دارد و با اصول مردم‌سالاری نیز در تضاد است.

متاسفانه اعضای محترم شورای نگهبان توجه ندارند که رد صلاحیت مسئولین نظام که از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز در مسند امور بوده‌اند، خود نوعی تبلیغ علیه نظام است.

بی‌شک اینگونه رفتارها به مشارکت مردم در انتخابات آسیب زده و تبعات جبران ناپذیری برای منافع ملی و اعتماد عمومی و پشتوانه‌های مردمی نظام خواهد داشت.

مشفقانه باید تصریح کنیم که هیچ حکومتی بدون تکیه بر حمایت و اعتماد مردم، توان پیشبرد امور را ندارد و تاکید صرف بر یک انتخابات غیر رقابتی، نوعی مناسک‌زدگی سیاسی است که میان مناسک و فلسفه‌ آن فاصله می‌اندازد. وقتی یک انتخابات در خدمت معنا و روح حقیقی آن نباشد، صرفا فرم و صورتی است که مقوم مردم‌سالاری نخواهد بود.

براین اساس از شورای نگهبان و همه مسئولان می‌خواهیم پیش از فوت وقت، نسبت به اصلاح این آسیب اقدام لازم را به عمل آورند.

والسلام علی من یخدم‌الحق لذات‌الحق

مجمع نیروهای خط امام

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز