خبرگزاری کار ایران

خرید آب اکسیژنه برای مصارف صنعتی

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۹۳۳

نگاهی بر آمار خرید آب اکسیژنه، فروش، صادرات و واردات این ماده نشان می دهد هیدروژن پراکسید به عنوان یکی از پرمصرف ترین مواد شیمیایی در کل جهان شناخته شده است. بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ به نوعی از این ماده در تولید محصولات و انجام فرآیندها استفاده می کنند.

آمار و بررسی ها در سال 2018 نشان داده اند که هیدروژن پراکسید، در رتبه 937 در میان کالای معامله شده در جهان قرار دارد؛ مبلغ مبادله شده در این تجارت، چیزی حدود 890 میلیون دلار بوده است. بین سال های 2017 و 2018، فروش و خرید آب اکسیژنه، صادرات پراکسید هیدروژن با رشد 24.8٪، از 713 میلیون دلار به 890 میلیون دلار رسید. این مقدار در تجارت پراکسید هیدروژن، نشان دهنده سهم 0.0048٪ از تجارت جهانی است.

صادرات آب اکسیژنه: در سال 2018، صادرکنندگان برتر هیدروژن پراکسید شامل کشورهای بلژیک-لوکزامبورگ (90.8 میلیون دلار)، کره جنوبی (77 میلیون دلار)، هلند (72.8 میلیون دلار)، تایلند (68.2 میلیون دلار) و آلمان (58.6 میلیون دلار) بوده اند.

واردات آب اکسیژنه: در سال 2018 واردکنندگان برتر آب اکسیژنه شامل کشورهای آلمان (73 میلیون دلار)، هند (48.1 میلیون دلار)، ایالات متحده (41.8 میلیون دلار)، ایتالیا (39.4 میلیون دلار) و چین تایپه (33.3 میلیون دلار) است.

خرید آب اکسیژنه پاشا، آب اکسیژنه 35 درصد و آب اکسیژنه با خلوص 90 و 99 درصد، هم اکنون یکی از پرسودترین معاملاتی است که در بازارهای جهانی انجام می شود. اگر شما هم یکی از مصرف کنندگان آب اکسیژنه با درصد خلوص معینی هستید، قطعاً این سوال برای شما مطرح می شود که آب اکسیژنه را از کجا بخریم؟ با ما همراه باشید تا ابتدا اطلاعات اندکی درباره این ماده داشته باشیم و در ادامه با مهم ترین کاربردهای آب اکسیژنه 35 درصد و ...، در صنایع آشنا شویم.

آب اکسیژنه چیست؟

آب اکسیژنه، یک ترکیب شیمیایی با ساختاری شبیه به آب است اما یک اتم اکسیژن، اضافه تر دارد. همین یک اتم اضافه تر، تغییرات بسیاری را ایجاد می کند و این ترکیب را به یکی از مؤثرترین مواد برای صنایع مبدل می سازد. عمدتاً ترکیب هیدروژن پراکسید در بطری های قهوه ای نگهداری می شوند تا از تجزیه شدن در اثر نور، در امان باشند. در قدیم، از این ترکیب به عنوان یک درمان خانگی استفاده می شده است.

خرید آب اکسیژنه به عنوان یک پاک کننده همه کاره مصرف می شود. همچنین، اتم اکسیژن اضافی موجب شده است، آب اکسیژنه به یک اکسید کننده قدرتمند تبدیل گردد. پراکسید هیدروژن هنگام تماس با هوا یا آب به سرعت و به راحتی تجزیه می شود، بنابراین در مقایسه با مواد شیمیایی کلردار، ایمن تر است.

خرید آب اکسیژنه گرید خوراکی

خرید آب اکسیژنه برای کاربردهای معمولی، شامل خلوص 3 درصد از این ماده است؛ اما غلظت های بسیار قوی تری از آن شامل آب اکسیژنه 35 درصد، با گرید خوراکی نیز موجود است. این گرید از ترکیب برای مصارف داروسازی، مواد غذایی و تهیه برخی از مواد و لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب است. در حال حاضر می توانید برای خرید آب اکسیژنه اوسینا شیمی، در گرید خوراکی، با کارشناسان این شرکت تماس حاصل کنید.

خرید آب اکسیژنه برای مصارف صنعتی

آب اکسیژنه

خرید آب اکسیژنه برای کاربردهای صنعتی

1-خرید آب اکسیژنه برای واکنش های سنتز شیمیایی

در اثر گرم کردن پراکسید هیدروژن در حالی که در تماس با نمک های فلزاتی مانند منگنز، نیکل، کروم، آهن یا مس قرار دارد، می تواند به اکسیژن و آب تجزیه شود. پراکسید هیدروژن یک ماده اکسید کننده است؛ دارای وزن مولکولی کم بوده و برای انجام بسیاری از واکنش ها مناسب است. این ترکیب، یک ماده اکسید کننده کارآمدتر در مقایسه با پرمنگنات پتاسیم یا دی کرومات است. 

2- خرید آب اکسیژنه برای بسته بندی آسپتیک

پراکسید هیدروژن یک معرف میکروبیولوژیکی بسیار بی خطر است. بنابراین از آن به عنوان ماده ضدعفونی کننده برای بسته بندی های آسپتیک (Aseptic packaging) داخل دستگاه های تولیدی و سطحی که مواد اولیه بسته بندی در تماس با مواد غذایی قرار می گیرد، استفاده می شود.

3- خرید آب اکسیژنه برای لوازم آرایشی و پزشکی

خاصیت اکسید کننده پراکسید هیدروژن باعث می شود برای استفاده در تهیه مواد آرایشی، بهداشتی و پزشکی به عنوان ماده ضد عفونی کننده و سفید کننده مناسب باشد. به عنوان مثال، در لوازم آرایشی و بهداشتی، پراکسید هیدروژن به عنوان ماده ضد میکروبی در اکسیدان های مو استفاده می می شود؛ در حالی که در پزشکی، برای تهیه خمیر دندان، با هدف افزایش خاصیت سفیدی دندان به کار می رود.

4- خرید آب اکسیژنه برای صنعت الکترونیک

 استفاده از هیدروژن پراکسید به عنوان ماده اکسید کننده و تمیز کننده در صنایع الکترونیکی، متداول است. در فرآیند ساخت نیمه هادی ها، از پراکسید هیدروژن با کیفیت بالا به عنوان یک عامل اکسید کننده و تمیز کننده استفاده می کنند.

5- کاربردهای زیست محیطی

پراکسید هیدروژن، سازگار با محیط زیست است. از این جهت، در انواع برنامه های مربوط به محیط زیست مانند فرآیند اکسیداسیون پیشرفته (AOP) راه پیدا می کند. در فرآیند AOP، از رادیکال های هیدروکسیل برای تجزیه مواد سمی استفاده می شود.

6- خرید آب اکسیژنه برای فرآوری مواد غذایی

پراکسید هیدروژن در صنایع فرآوری مواد غذایی، رایج ترین ماده رنگ بر است. تهیه و فرآوری روغن های طبیعی، قندهای طبیعی، موم ها، نشاسته و ... برخی از ترکیباتی هستند که با استفاده از پراکسیدها تولید شده اند. رنگدانه های موجود در این فرآیندها توسط همین ترکیب، از بین می روند. همچنین نقش ضدعفونی کننده را نیز دارد.

 7- خرید آب اکسیژنه برای معدن

یکی دیگر از کاربردهای هیدروژن پراکسید، صنعت معدن است. از پراکسید هیدروژن هم به عنوان منبعی از اکسیژن و هم به عنوان یک ماده اکسید کننده در معادن استفاده می شود. به عنوان مثال، در فرآیندهای تولید طلا و اورانیوم در تهیه کنسانتره و شستشوی سنگ معدن به کار می رود.

 8- خرید آب اکسیژنه برای صنعت کاغذ و خمیر کاغذ

در صنایع کاغذ سازی برای سفید کردن خمیر کاغذ از این ترکیب استفاده می شود. در برنامه های بازیافت کاغذ، کاربرد پراکسید هیدروژن به عنوان ماده حذف کننده جوهر معرفی شده است.

 9- خرید آب اکسیژنه برای صنعت نساجی

پراکسید هیدروژن، ماده سفیدکننده اصلی در آماده سازی الیاف طبیعی و مصنوعی است؛ پشم، کتان، پنبه، ابریشم و ریون است. این ترکیب می تواند میزان درخشندگی بالایی به الیاف بدهد و در عین حال، خصوصیات مکانیکی آنها را نیز حفظ می کند.

آب اکسیژنه از کجا بخریم؟

برای خرید آب اکسیژنه 35 درصد و آب اکسیژنه پاشا در گریدهای خوراکی و صنعتی می توانید با شرکت اوسینا شیمی تماس حاصل فرمایید. این شرکت، بهترین آب اکسیژنه را مطابق با نیاز صنایع و مصرف کنندگان تأمین می نماید. برای ثبت سفارش و خرید مواد شیمیایی با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز