خبرگزاری کار ایران

درمان هموروئید در شفا کلینیک

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۸۳۱

در صورتی که بواسیر هنوز دچارعارضه ای نشده باشد و خیلی بزرگ نشده باشد می توان از روش درمانی لیزر استفاده نمود. لیزر موجب کوچک شدن و از بین بردن درد در ناحیه تحت درمان می شود.

درمان هموروئید روش های متفاوتی دارد ، که نوع درمان و استفاده از روش های درمانی ، بستگی به نوع هموروئید بیمار و تشخیص پزشک و حتی تجهیزات و شرایط کلینیک دارد. برای درمان هموروئید اولین گام  انجام مراقبت ها و داشتن تغذیه و رژیم غذایی با فیبر زیاد و نوشیدن آب کافی می باشد. در مواردی هموروئید با تجویز دارو قابل درمان می باشد و در موارد شدیدتر نیاز به جراحی و لیزرهموروئید دارد. که لازم است برای درمان هموروئید حتما به یک متخصص مراجعه نمایید.  اگر به دنبال درمان هموروئید خود در کلینیکی با بهترین امکانات و با متخصصین مجرب ،با کم ترین هزینه و حداقل میزان درد و خون ریزی هستید ، شفا کلینیک می تواند انتخاب خوبی برای درمان بیماری های مقعدی شما باشد.

اولین گام در درمان هر بیماری تشخیص آن می باشد از آنجایی که فیشر و هموروئید برخی از علائم شان یکسان است توصیه می شود قبل از هر کاری از بیماری خود مطلع شود و پس از آن اقدام به درمان کنید. در درمان های خانگی هموروئید مهم ترین گام برطرف کردن یبوست می باشد. لازم است فعالیت ورزشی منظم ،همراه با رژیم غذایی با فیبر بالا داشته باشید، چرا که مصرف مداوم داروهای ملین با گذشت زمان دیگر تاثیری ندارد. بنابراین لازم است تغییراتی در سبک زندگی و رژیم غذایی داشته باشید. نوشیدن مایعات زیاد بخصوص ناشتا می تواند در کنترل یبوست در افراد کمک کننده باشد. بیشتر افرادی که یبوست دارند ، بدن آن ها به کم آبی دچار است و یا به دلیل عدم تحرک با چاقی رو به روهستند.  نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز و مصرف 30 الی 60 گرم فیبر و داشتن فعالیت و پیاده روی روزانه در کنترل یبوست بسیار تاثیر گذارخواهد بود.

 

تفاوت فیشر و هموروئید

نحوه درد : درد حاصل از بواسیر مداوم بوده و فرد در طول روی احساس درد را دارد اما در بیماری فیشر این درد مقطعی بوده و به هنگام اجابت مزاج احساس می شود به همین علت باعث می شود فرد رفتن به دستشویی را به تاخیر بیاندازد.

معمولا در درمان بیماری فیشر و بواسیر روش های خانگی استفاده می شود اما در درمان هموروئید هممیشه این روش های موثر نمی باشد اما در درمان فیشر اکثر موارد روش های خانگی موثر است.

درمان دارویی هموروئید

در صورتی که وخامت هموروئید شدید نباشد، پزشک با تجویز داروهای خوراکی و موضعی به درمان هموروئید می پردازد. این روش درمانی فقط برای هموروئیدهای خفیف کاربرد دارد. در مواردی نیز لازم است بیمار ابتدا دوره دارو درمانی خود را کامل کند و پس از آن برای روش های درمانی دیگر اقدام نماید. به طور کلی داروهایی که برای درمان هموروئید یا بواسیر تجویز می شوند پماد و یا شیاف و قرص های مسکن برای تسکین التهاب و درد در بیمار می باشد.  هم چنین از پماد های ترمیم کننده جهت بهبودی سریع پوست و  پاکه و پمادهای بی حسی به منظور تسکین و کاهش اسپاسم در ناحیه می باشد.

درمان هموروئید با لیزر

از روش های موثر و کارآمد برای درمان هموروئید ، لیزر می باشد. از انواع متفاوتی لیزر برای درمان بواسیر استفاده می شود. لیزر از روش های سریع ، تضمینی و قطعی برای درمان بواسیر بدون جراحی و به صورت سرپایی می باشد. درمان هموروئید که در مدت زمان کوتاهی در شفا کلینیک انجام می شود بسیار مورد رضایت بوده و عوارض و سختی های عمل جراحی به شیوه سنتی را ندارد. درمان با لیزر به صورت سرپایی و در کمتر از یک ساعت در شفا کلینیک صورت می گیرد و نتیجه درمان به صورت قطعی می باشد.

در این روش درمانی بیمار نیازی به بیهوشی و یا بستری شدن در کلینیک نخواهد داشت . در حین انجام ، بیمار احساس  درد و خون ریزی نخواهد کرد. لازم است حتما برای درمان خود کلینیک معتبری را انتخاب کنید و درمان خود را به پزشک متخصص در این زمینه که تجربه کافی دارد، بسپارید. زیرا اگر این عمل به صورت اشتباه و کنترل نشده انجام شود ،ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد و موجب بی اختیاری در دفع بیمار شود.

از پرکاربردترین انواع لیزر  که برای درمان بواسیر استفاده می شود به 1) لیزر مادون قرمز 2) لیز دی اکسید کربن می توان اشاره نمود. در ادامه در مورد هریک از این روش های لیزر درمانی به اختصار توضیح خواهیم داد. در صورتیکه بواسیر هنوز دچارعارضه ای نشده باشد و خیلی بزرگ نشده باشد می توان از روش درمانی لیزر استفاده نمود. لیزر موجب کوچک شدن و از بین بردن درد در ناحیه تحت درمان می شود. دقت داشته باشید جراحی لیزر با لیزر درمانی متفاوت است.

اشعه مادون قرمز

برای درمان بواسیر با استفاده از این اشعه به دو صورت می توان استفاده نمود. در روش اول پروب لیزر را روی ناحیه تحت درمان بواسیر داخلی قرار می دهند و اشعه به آن تابانده می شود و جای تابش به صورت سفید رنگ در خواهد آمد. این تابش  باعث انعقاد خون داخل پاکه بواسیر شده و توسط هموگلوبین ها جذب می شود، در نتیجه  بعد از چند روز کوچک شده و از بین خواهد رفت. از این روش فقط برای درمان هموروئید داخلی استفاده می شود.

در روش دوم از فیبر دیود برای درمان استفاده می شود.در این روش اشعه به عروق داخل بواسیر لخته شده توسط فیبرهای حامل اشعه تابیده می شود و پاکه هموروئید را از بین می برد. این نوع لیزر هزینه بالایی دارد.

 لیزر دی اکسید کربن

از لیزرهای پرتوان در درمان همورونید می توان روش درمانی با لیزر دی اکسید کربن را نام برد ، که از روش های قطعی برای درمان می باشد. این روش درمانی از جدیدترین روش های درمانی می باشد و برای درمان انواع هموروئید ها کاربرد دارد. به دلیل قدرت بالای این نوع لیزر می توان در حین انجام پاکه را به صورت کامل برداشت. به عبارتی این نوع لیزر کار چاقوی جراحی را انجام می دهد.

در مقایسه با روش های درمان قدیمی درمان با لیزر، انقلابی بزرگ در خصوص درمان هموروئید می باشد. در گذشته درمان بیماری های مقعدی بسیار دردناک بوده و بیمار دوره نقاهت طولانی، همراه با خون ریزی را سپری می کرد. بنابراین لازم است روش های جدید درمان را بشناسید و از ترس برای درمان خود بپرهیزید. می توانید با مراجعه به شفا کلینیک با محیطی آرام  بدون ترس و خجالت درمان خود را در زمان کوتاه آغاز کنید و از بیماری های مقعدی رهایی پیدا کنید.

درمان هموروئید با روش جراحی باز

در مواردی که هموروئید خفیف نباشد ویا با روش های درمانی دیگر قابل برطرف شدن نباشد، لازم است برای درمان از روش جراحی استفاده شود. روش های متفاوتی برای خارج کردن بواسیر وجود دارد. هدف در تمامی این روش ها کاهش جریان خون شبکه های هموروئیدی و برداشتن مخاط و اندودرم های اضافی می باشد. این عمل با بیهوشی یا بی حسی موصعی در ناحیه تحت درمان صورت می گیرد. در برخی از این روش ها  زخم را بخیه می زنند و در روش دیگر زخم باز گذاشته می شود تا به طور ثانویه خود را ترمیم کند. روش درمان با جراحی با عوارضی مثل خون ریزی ، درد ، بی اختیاری در مقعد و تنگی مقعد می تواند همراه باشد.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز