خبرگزاری کار ایران

با ما بهترین خدمات مشاوره‌ای را دریافت کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۸۶۷

کلینیک ندای امید، یک مرکز تخصصی مشاوره و روان درمانی است که از سال 1399 و با مدیریت خانم دکتر رمضانخانی فعالیت خود را با شماره پروانه “974-م” آغاز کرده و هدف آن ارایه خدمات روان شناختی و مشاوره با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران با مدیریت سرکار خانم دکتر فاطمه رمضانخانی است.

کلینیک ندای امید به نقش و تاثیر عوامل فرهنگی، قومی، نژادی، جنسیتی، دینی، مذهبی در چارچوبی که با کار آن ها ارتباط پیدا می کند، توجه دارد و همواره برای توسعه، روزآمد کردن صلاحیت و توانایی های حرفه ای خود تالش می کند.

گروه هدف: خدمات مرکز مشاوره ندای امید  برای گروه های سنی کودک، نوجوان، بزرگسال و سالمند در دو بخش مشاوره و روان درمانی انجام می گردد.

مشاوره فردی و گروهی: جلسات روان شناسان و مشاوران کلینیک ندای امید به دو صورت تک مراجع و یا بیش از یک مراجع برگزار می شود و اغلب جلسات مشاوره های خانواده با بیش از یک نفر برگزار می گردد.

مشاوره فردی

 روان شناسان و مشاوران کلینیک در زمینه مشکلات ارتباطی، تحصیلی، شغلی، ازدواج، بارداری، خیانت، مهاجرت و ترک اعتیاد، مشاوره فردی ارائه می دهند.

مشاوره خانواده و ازدواج

خانواده از نهادهای مهم اجتماعی است ، مشاوره خانواده و ازدواج می‌تواند بسیار مؤثر و مفید باشد و آمار ازدواج‌های ناموفق و به تبع آن آسیب‌هایی مانند طلاق، کودک‌آزاری، خشونت‌های خانوادگی، اعتیاد و همسر آزاری را کاهش دهد.

ازدواج خوب و انتخاب همسر مناسب یکی از مهمترین تصمیماتی است که بیشتر افراد در زندگی خود اتخاذ می‌کنند، زمانی که فرد ازدواج می‌کند، تمام اهداف زندگی، روابط اجتماعی و خانوادگی فرد، تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و دستخوش تغییر می‌شود. یکی از علل اختلاف و طلاق در میان خانواده‌ها که در دادگاه‌ها مشاهده می‌شود، این است که زوجین بدون شناخت از یکدیگر و مشاوره وارد زندگی مشترک می‌شوند.

مشاوره پیش از ازدواج به زوجین کمک می‌کند که بتوانند با شناخت بهتری از یکدیگر وارد زندگی مشترک شده و با تفاهم بیشتری زندگی خود را آغاز کنند.

اهمیت مشاوره پیش از شروع زندگی مشترک

مشاوره پیش از ازدواج برای کمک به زوج‌ها به منظور بهبود رابطه در قبل از ازدواج انجام می‌شود، در جلسات مشاوره سوالات روانشناسی مهمی از زوج‌ها پرسیده می‌شود. پاسخ زوجین به پرسش‌های مشاور و نحوه درک و نگرش آنها نسبت به مسائل، موجب می‌شود که آن‌ها بتوانند نه تنها در آینده از بروز مشکلات پیشگیری کرده بلکه به هنگام بروز مشکل، با یک راه حل مناسب آن را برطرف کنند.

در جلسات مشاوره، درمانگر سوالاتی پیرامون موضوعات مختلفی را برای زوج‌ها مطرح می‌کند که عبارتند از: روش بروز و کنترل احساسات، امور مالی و مدیریت منابع، چگونگی تصمیم‌گیری‌ها و حل اختلاف، میزان صمیمیت، محبت و رابطه جنسی، نحوه تقسیم نقش‌ها و وظایف در آینده، انتظارات، باورها و ارزش‌های زوجین، روش برخورد با خشم و عصبانیت، مهارت‌های ارتباطی و نقش کودکان.

با ما بهترین خدمات مشاوره‌ای را دریافت کنید

گفت‌وگوهای پیش از ازدواج، فرصتی مناسب برای افراد است تا توانایی‌های لازم برای ارتباط مؤثر با یکدیگر را تقویت کنند، علاوه بر این توقعات واقع‌بینانه‌ای از یکدیگر خواهند داشت. در این جلسات زوج‌ها با روش‌های بسیار مناسبی برای توسعه مهارت‌های حل تعارض و مشکلات آشنا می‌شوند. البته باید توجه داشت که ارزش‌ها و نظران زوجین حتماً نباید باب میل هر دو نفر باشد. گاه برخی افراد این تصور را از ازدواج خود دارند که بتوانند همه نیازهای عاطفی و مالی همسر آینده خود را تأمین کنند، اما در حقیقت امکان دارد در برخی موارد شرایط مطابق میل ما پیش نرود.

یکی از موضوعاتی که استرس پیش از ازدواج را کم می‌کند، درک تفاوت خواسته‌ها و تطابق آن با توانایی افراد است. بنابراین هرچه بیشتر و کامل‌تر قبل از ازدواج صحبت شود می‌توان به کمرنگ‌تر شدن مشکلات آینده امیدوار بود و موضوع طلاق نیز کمتر خواهد شد، به همین دلیل مشاوره قبل از ازدواج اهمیت بسیاری دارد.

یکی از مهمترین دلایلی که مشاوره قبل از ازدواج را مهم و الزامی کرده است، کنترل استرس قبل از گرفتن تصمیم بزرگی مانند ازدواج است. مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می‌کند تا زوج‌ها توقعات و خواسته‌های خود را با یکدیگر در میان بگذارند و از آن‌ها می‌خواهد تا بدون هیچ‌گونه خودسانسوری و محدودیت، نظر خود را در مورد ازدواج با فرد مقابل به اشتراک بگذارند.

 

مشاوره کودک و نوجوان

کودکان و نوجوانان در مسیر رشد خود با چالش‌ها و بحران‌های زیادی روبه رو هستند که ممکن است سلامت روان آنها را به خطر بیاندازد.

قطعاً به عنوان والدین شما چیزی جز سلامتی و خوشبختی برای فرزندان خود نمی‌خواهید. اما گاهی اوقات شرایطی برای فرزندتان و یا برای رابطه شما با او ایجاد می‌شود که شاید به راحتی نتوانید آن را رفع کنید. در این حالت بهتر است بر کسی که در این زمینه متخصص است تکیه کنید. مشاوره کودک و نوجوان با هدف ارتقای سلامت روانی و هیجانی در مراجعان خود، مهارت‌های روانشناختی را به آنها آموزش می‌دهند .

 به این ترتیب سطح سلامت روان و بهزیستی آنها را افزایش می‌دهد. مشاوره کودک و نوجوان ممکن است به صورت فردی، به شکل گروهی از کودکان و یا نوجوانان و یا به همراه خانواده انجام شود. این نوع مشاوره می‌تواند فضای امنی برای کودکان و نوجوانان برای ابراز احساسات و افکارشان باشد. علاوه بر این، مشاوره کودک و نوجوان مهارت‌های ویژه‌ای را به والدین در نحوه برخورد، تعامل و تربیت فرزند می‌آموزد.

سلامت روان بخش مهمی از سلامت عمومی کودکان و نوجوانان را تشکیل می‌دهد و تاثیر عمیقی بر سلامت جسمی آنها و بر نحوه شکوفایی استعدادها و پتانسیل‌هایشان می‌گذارد. مشکلاتی همچون اختلالات بیش فعالی و نقص توجه، مشکلات یادگیری و رفتاری، تاثیرات عاطفی طلاق ، بیماری‌های جسمانی، آسیب‌های عاطفی ناشی از کودک آزاری یا سوءاستفاده جسمی و جنسی و مشکلات خانوادگی همگی مسائلی هستند که بسیاری از کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با آنها دسته و پنجه نرم می‌کنند. همچنین در جوامع امروزی مشکلاتی همچون افسردگی، اضطراب، آسیب به خود، خودکشی و مشکلات تغذیه و خواب در کودکان و نوجوان رو به افزایش است.

معمولاً وقتی که کودک یا نوجوان از پریشانی روانی، اجتماعی و عاطفی رنج می‌برد؛ والدین فشار زیادی را متحمل می‌شوند؛ بخصوص اگر احساس کنند که نمی‌توانند هیچ کاری برای تغییر اوضاع و بهبود آن انجام دهند. در چنین شرایطی یک متخصص مشاوره کودک و نوجوان می‌تواند نقش بسیار موثری ایفا کند. این متخصص می‌تواند موارد اساسی مرتبط با سلامت کودک را شناسایی کرده و به سرعت تکنیک‌های درمانی مختلف را بر بهبود شرایط فرزندان به کار گیرد. واقعیت این است که بسیاری از کودکان و نوجوان قادر به پردازش و درک صحیح پیچیدگی های مسائل روانی و عاطفی نیستند و در این جاست که یک مشاور متخصص می تواند با ورود به دنیای ذهنی و روانی کودک، انسجام و یکپارچگی خوبی به آن ببخشد.

با ما بهترین خدمات مشاوره‌ای را دریافت کنید

بنابراین اگر متوجه شده‌اید که رفتار فرزند شما به طور ناگهانی و به طرز چشمگیری تغییر کرده؛ یا احساس می‌کنید که فرزندتان به طرز عجیبی منزوی و گوشه نشین شده؛ بهتر است با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید تا ارزیابی عمیق‌تری از مشکل صورت پذیرد.

آدرس : تهران-خیابان مطهری-خیابان سنایی- کوچه 24-پلاک 18- واحد 1

شماره تماس : 02188833446

تلفن همراه : 09126330810

ارسال توسط تبلیغات گوگل ادز الگانت وب

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز