خبرگزاری کار ایران

کفش کوهنوردی اصل از بولگانو بخر

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۸۴۳

کفش کوهنوردی اصل

کفش کوهنوردی جزو اصلی‌ترین و البته گران‌ترین وسایل کوهنوردی است. بنابراین اولین چیزی که یک کوهنورد به آن احتیاج دارد، خرید کفشی است که به سلامت پای آسیبی نرساند؛ چرا که سلامت خودش هم به کیفت کفش بستگی دارد. اگر کفشی که انتخاب کردید باعث می‌شود پاهایتان به هنگام راه رفتن در هوای گرم، داغ شوند و برعکس، در هوای سرد باعث یخ زدگی پاهایتان شود، لذت کوهنوردی را از دست می‌دهید.

این سوالات را پیش از اقدام به خرید کفش کوهنوردی از خود بپرسید:

قبل از خرید کفش کوهنوردی باید کاربرد استفاده از آن را مشخص کنید که آیا برای استفاده در مسیرهای ساده و کم ارتفاع می‌خواهید آن را بپوشید و یا در مکان هایی که ارتفاع کوه بیشتر است و راه سخت و دشوار می‌شود. همچنین در نظر دارید تابستان‌ها از آن استفاده کنید و یا زمستان؟ و اینکه شما یک کوهنورد حرفه ای هستید و یا فقط برای طبیعت گردی از آن استفاده می‌کنید؟ اگر مسیر کوهنوردی تان سبک است کف کفش باید صاف و بدون استوک باشد تا بتوانید راحت‌تر بالا بروید. کفشی که مناسب کفش کوهنوردی در زمستان است، باید دارای استوک و ساق بلند باشد و از دو لایه چرم ساخته شده باشد که در برف و یخبندان باعث نفوذ سرما به داخل آن نشود.

ویژگی های یک کفش کوهنوردی اصل درجه یک

  • ضد آب بودن

ضد آب بودن کفش کوهنوردی را اصطلاحا Goretex می‌گویند که این ویژگی برای ساخت پارچه‌های ضد آب به کار می‌رود. اگر به هنگام کوهنوردی، آب به داخل کفش شما نفوذ کند، نمی‌توانید به مسیر خود ادامه دهید.

  • چنس و فرم زیره کفش کوهنوردی

دومین مورد مهم برای خرید کفش کوهنوردی، توجه به جنس و فرم زیره کفش است. البته توجه به جنس و فرم زیره آیتمی مهم در هنگام خرید همه کفش هاست که متریال استفاده شده برای ساخت آن و حالتش، بسته به کاربرد کفش متفاوت است. برای این منظور باید بدانید کفش را برای چه منظوری استفاده می‌کنید. برای مثال آج دار بودن آن، برآمدگی‌هایش و اینکه با چه فناوری ساخته شده است، در خرید شما تاثیر‌گذار است.

  • جنس رویه کفش کوهنوردی

دلیل گران بودن کفش های کوهنوردی به علت جنس رویه آن است. جنس رویه کفش های کوهنوردی به گونه ای است که در برابر سایش و پوسیدگی مقاوم است. جنس لایه میانی کفش نیز در روند خستگی شما در کوهنوردی تاثیر دارد. اگر جنس مواد تشکیل دهنده کفش از Eva باشد، کفش شما دوام بالایی برای همراهی تان در کوهنوردی های سنگین دارد.

  • وزن کفش

کفش های کوهنوردی معمولا باید وزن کمی داشته باشند تا در طی کردن مسیر شما را اذیت نکنند. کفش هایی که برای کوهنوردی های سخت درست شده است، به دلیل لایه میانی سنگین، وزن بیشتری از سایر کفش های کوهنوردی دارد.

  • قابلیت هوا خوری

از دیگر ویژگی کفش های کوهنوردی قابلیت هواخوری آن است تا در طی مسیر زیاد و هوای گرم جلوی تعرق سطح پوست را بگیرد. اما در فصل زمستان کفشی که کلفت است و پاهایتان را گرم نگه می دارد بهتر است. در کفش های کوهنوردی بیشتر از تکنولوژی هایی بهره گرفته می‌شود که ضمن حفظ دمای داخل کفش، از یخ زدگی پاهایتان در زمستان جلوگیری می‌شود.

کفش های کوهنوردی وزن کمی دارند و دارای ساق با بلندی ۱۴ و ۱۹سانتی متر برای محکم نگه داشتن مچ پا هستند. زیره این کفش ها تا حدودی قابلیت انعطاف پذیری دارد. جنس رویه آن از پارچه های ضد آب و چرمی ساخته شده است. موارد استفاده این کفش ها در کوه های بدون برف و پیاده روی در کویر و جنگل است.

کفش کوهنوردی اصل از بولگانو بخر

برند های مختلف کفش کوهنوردی در فروشگاه بولگانو

در فروشگاه اینترنتی بولگانو bolgano برند های خارجی معتبر کفش کوهنوردی : کلمبیا، نورث فیس، جک ولف اسکین، کاترپیلار، مرل و ... موجود می‌باشد. کفش های سنگین یک پوشش و محافظ عالی برای پا شما در کوهنوردی های سنگین هستند. زیره این کفش ها انعطاف پذیری ندارد اما می‌توان بر روی آن ها گرامپون نصب کرد. این کفش ها به گونه ای طراحی شده اند که بر روی برف و یخبندان بتوان راحت و بدون لغزش مسیر را طی کرد. رویه این کفش ها با چسب و دوخت آن ذوبی است و نیز تاریخ انقضا دارد.

بنابراین در موقع خرید حتما به این مورد توجه کنید. کفش های دیگری که برای کوهنوردی استفاده می‌شود کفش های دوپوش است. زیره این کفش ها فاقد انعطاف پذیری است. دوخت این کفش ها به این صورت است که لایه اول آن کفش کوچکی است که اندازه پای کوهنورد است و برای بستن آن از چسبک استفاده می‌شود. لایه بعدی کفش بزرگتر دیگری است ولی در موقع استراحت و در درون چادر کوهنورد با همان کفش کوچک است. کفش های سه پوش جزو کفش های سنگین وزن کوهنوردی هستند. زیره این کفش ها انعطاف ندارد. پوشش آن از یک گتر بلند تشکیل شده که دور کفش دوخته می‌شود و اطراف کفش و روی آن را در بر می‌گیرد تمامی این کفش ها قابلیت نصب گرامپون را دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز