خبرگزاری کار ایران

در شانزدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران رخ داد:

اعطای تندیس سیمین جایزه ملی کیفیت ایران به فولاد مبارکه/ در استانداردسازی نانو در دنیا سوم هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۴۸۸

تندیس سیمین جایزه ملی کیفیت ایران در گروه محصولات فلزی، لوازم، ابزار، ماشین‌آلات و تجهیزات به شرکت فولاد مبارکه اهدا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امسال پس از گذشت 16 دوره، جایزه سیمین خودنمایی می‌کرد که فولاد مبارکه موفق به دریافت آن شد و حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه آن را دریافت کرد.

نیره پیروزبخت، رییس سازمان استاندار، در شانزدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران عنوان کرد: کیفیت و بهره‌وری دو بال یک پرنده هستند؛ اگر پرنده را رونق نامگذاری کنیم، بدون کیفیت نمی‌تواند پرواز کند.

وی با بیان اینکه استاندارد مربوط به یک سازمان نیست، افزود: همه دستگاه‌ها باید همکاری داشته باشند تا نظام استاندارد در کشور جا بیفتد و با این فرهنگ‌سازی نگاه‌ها ویژه‌تر شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در سازمان استاندارد گفت: در این جلسات دو موضوع مهم به تصویب رسید که اولین مورد آن سند راهبردی یکپارچگی غذا بود.

وی ادامه داد: در ایران سازمان‌های مختلف با این موضوع درگیر هستند که این امر باعث ایجاد موازی‌کاری و تداخل می‌شود که حاصل آن استفاده سودجویان است.

وی ایمنی، کیفیت، حلال بودن و اصالت را از موارد مهم سند راهبردی یکپارچگی غذا دانست.

پیروزبخت مورد دوم را توجه به مشاغل خانگی و روستایی عنوان کرد و افزود: این امر باعث می‌شود فعالان این عرصه از سیاست جدید سازمان بهره ببرند.

وی تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های سازمان‌های بین‌المللی استاندارد این است که حکمرانان به بحث استاندارد توجه نکنند که خوشبختانه در ایران خلاء قانونی وجود نداشته و حکمرانان به موضوع استاندارد توجه خاصی دارند.

وی با بیان اینکه باید وارد فضای رقابت‌پذیری ملی و بین‌المللی شویم، افزود: برای کشور زیبنده نیست که تنها به سطح داخل اکتفا کند بلکه باید به دنبال رقابت‌پذیری در بحث ملی و بین‌المللی باشیم.

وی معتقد است: باید از استاندارد گذر کرده و به سمت کیفیت آن را رقابت‌پذیری حرکت کنیم.

رئیس سازمان استاندارد همچنین معتقد است باید با توجه به تحریم‌ها هرچه سریع‌تر رقابت‌پذیر شویم.

پیروزبخت با بیان اینکه استاندارد محدودیت ندارد، افزود: باید برای تقویت نظام استاندارد دست به دست هم دهیم زیرا این امر زیربنای رقابت‌پذیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز