خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت پیشرفت فاز اول پروژه صادرات گاز به عمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۱۸۵

هدف اصلی و نهایی از اجرای این پروژه صادرات گاز به عمان، از مسیر میناب-سیریک – جاسک بود که در حال حاضر فاز اول این پروژه (میناب – سیریک ) در دستور کار قرار گرفته و مراحل اجرایی آن از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

به گزارش ایلنا از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران حسین سلیمی مجری طرح خط ششم سراسری گاز، هدف از اجرای پروژه «میناب – سیریک» را گازرسانی به صنایع منطقه و همچنین شهرهای میناب،( دومین شهر بزرگ هرمزگان)، سیریک و روستاهای این مناطق عنوان کرد.

گازرسانی به کارخانه فولاد، پتروشیمی و نیروگاه

سلیمی با بیان اینکه فاز اول پروژه احداث خط لوله «میناب-سیریک -جاسک» از کیلومتر 475 خط لوله هفتم سراسری گاز منشعب شده است، گازرسانی به کارخانه فولاد آنامیس میناب، منطقه ویژه اقتصادی جاسک، شرکت پتروشیمی هامون و نیروگاه کوهستک را از دستاوردهای اجرای این پروژه توصیف کرد و افزود: با تامین خوراک پایدار برای صنایع منطقه، تولیدات واحدهای صنعتی افزایش می یابد و نیروهای متخصص و بومی در این صنایع مشغول به‌کار می شوند که از این منظر، بهره‌برداری از این پروژه، دستاوردهای امیدبخش و فرخنده ای را برای ساکنان این دیار به ارمغان می آورد .

وی افزود: احداث خط انتقال گاز 42 اینچ، گامی موثر در تحقق سیاست‌های توسعه‌ای و محرومیت‌زدایی از این منطقه  کشور به‌شمار می‌آید.

سلیمی درباره پیشینه این پروژه توضیح داد: هدف اصلی و نهایی از اجرای این پروژه صادرات گاز به عمان، از مسیر میناب-سیریک – جاسک بود که در حال حاضر فاز اول این پروژه (میناب – سیریک ) در دستور کار قرار گرفته و مراحل اجرایی آن از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

مجری طرح خط ششم سراسری گاز، طول گستره «میناب – سیریک» را 120 و گستره «سیریک – جاسک» را 80 کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: در این پروژه چهار ایستگاه شیر بین راهی، دو لانچر و ریسیور، دو ایستگاه حفاظت کاتدیک استفاده می شود.

وی تعهد کارفرما برای تهیه اقلام اصلی را یکی از عوامل موثر در پیشرفت قابل قبول پروژه دانست و گفت: استفاده از توان مشاوران، پیمانکاران، سازندگان و تولیدکنندگان توانمند داخلی در این پروژه سبب اشتغال زایی برای جوانان و مهندسان مستعد داخلی شده و گردش چرخ های صنعت را در حین اجرای پروژه به همراه داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز