خبرگزاری کار ایران

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:

سامانه‌ها در برابر حملات سایبری بیمه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۸۹۴

رییس بیمه مرکزی مطرح کرد: جدیدترین محصول صنعت بیمه، بیمه سامانه‌ها در برابر حملات سایبری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا سلیمانی در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه با بیان اینکه صنعت بیمه شبکه گسترده‌ای از اطلاعات را دارد، اظهار داشت: جدیدترین محصول صنعت بیمه، بیمه سامانه‌ها در برابر حملات سایبری است.

وی ادامه داد: اخیرا یکی از شرکت‌ها به موضوع بیمه در حملات سایبری ورود کرده و یکی از محصولات جدیدش همین بیمه است. همچنین یک شرکت جدید بیمه‌ای در حال ورود به بازار است که تمام خدماتش درباره بیمه تمام نهادها و شرکت‌ها در برابر حملات سایبری خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه صنعت بیمه، پشتیبان، اعتمادساز، اعتمادآفرین و محرکی برای توسعه اقتصادی در کشور است، گفت: بیمه یک کالای عمومی است و باید با کمترین قیمت و بهترین کیفیت در اختیار همه مردم قرار بگیرد و خوشبختانه امروز شرکت‌ها و بیمه‌گزاران توانسته‌اند با مبلغ ناچیز، خسارت‌های بسیار سنگینی را محافظت کنند.

سلیمانی با بیان اینکه در 8 ماهه امسال 69 هزار میلیارد تومان حق بیمه‌ای تولیدی صادر کردیم یادآور شد: این میزان عملکرد، رشد 43 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را دارد و در این مدت 32 هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.

وی با اشاره به وضعیت صنعت بیمه در اقتصاد کشور توضیح داد: در حالی که سهم بازار مالی از تولید ناخالص داخلی در آمریکا 7.5 درصد است، این عدد در ایران به 2.9 درصد می‌رسد همچنین سهم بازار پول از ارزش افزوده بازار مالی در آمریکا 36 درصد اما در ایران 85 درصد است و سهم صنعت بیمه در ارزش افزوده بازار مالی در کشور آمریکا 41 درصد و در ایران 13.6 درصد است چنین وضعیتی نشان می‌دهد باید در سطوح اقتصاد کلان اقدامی انجام دهیم تا سهم بازار سرمایه و بیمه جایگاه خود را پیدا کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سهم بخش‌های غیردولتی در صنعت بیمه 69 درصد است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضریب خسارت بیمه 82.3 درصد و ضریب خسارت ترکیبی 100درصد است که این اعداد بسیار نگران‌کننده هستند چرا که نشان می‌دهند هنوز شرکت‌های بیمه از محل خود سودی ندارند.

سلیمانی افزود: نگرانی دیگر ما ضریب خسارت در بیمه درمان تکمیلی است که در 8 ماهه امسال از 80 درصد به 96 درصد رسیده که نشان دهنده این است وقتی تعرفه‌ها افزایش پیدا می‌کند این فشار به مردم وارد می‌شود و باید برای بیمه هزینه بیشتری بپردازند.

وی تصریح کرد: در بخش بیمه شخص ثالث، ضریب خسارت بسیار بیشتر است و به بالای 100درصد می‌رسد در حالی که این عدد در خودروهای بارکش 116 درصد، در خودروهای اتوکار 110 درصد و در سواری 79 درصد است اما ضریب خسارت در خودروهای پیکان، سمند و پراید به بالای 111 درصد رسیده است و تمام این اعداد جای نگرانی دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه امسال پرتفوی بیمه‌ای به 110 هزار میلیارد تومان می‌رسد، گفت: انتظار نداریم از محل بیمه‌گری سوددهی داشته باشیم.

سلیمانی بیان داشت: صنعت بیمه امروز 150 هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است که خوشبختانه این صنعت با بازار سرمایه هم رابطه خوبی دارد.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه به سمت استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی رفته است، اذعان کرد: در حال حاضر 22 شرکت دانش بنیان و استارتاپی وارد این موضوع شده‌اند و سیاست ما اتصال این شرکت‌ها به شبکه فروش 89 هزار نفری است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه سیاست ما در این است تا در سال آینده بتوانیم پرداخت آنلاین خسارت را داشته باشیم، تاکید کرد: در سال گذشته فقط به وزارت بهداشت 2300 میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم و میزان پرداخت خسارت ما به نیروی انتظامی 300 میلیارد تومان بوده است.

سلیمانی با اشاره به خروج شرکت‌های بیمه‌ای آلمانی و سوئیسی از کشورمان پس از اعمال تحریم‌ها اظهار داشت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم بدون شرکت‌های بیمه‌ای بزرگ خارجی 500 میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان را توانستیم بیمه کنیم.

وی با اشاره به اهمیت انتشار اوراق بیمه‌ای در بازار سرمایه گفت: به دنبال این هستیم که در بودجه سال 1401 انتشار اوراق بیمه‌ای در بازار سرمایه دیده شود.

رئیس کل بیمه مرکزی یادآور شد: امروز بحث همکاری‌ با کشورهای همسایه در صنعت بیمه جدی است و با افغانستان، عراق و سوریه همکاری داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز