خبرگزاری کار ایران

پروژه‌های آبرسانی به شهرستان عسلویه افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۱۸۶

پروژه‌های آبرسانی به شهرستان عسلویه با حضور ویدئو کتفرانسی استاندار بوشهر، همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "عبدالکریم گراوند" استاندار بوشهر در این مراسم که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، درخصوص بهره‌برداری از پروژه تامین آب شرب عسلویه و نخل تقی اظهار داشت: این پروژه دارای ظرفیت یک‌هزار مترمکعب آب شیرین از محل تاسیسات منطقه ویژه بوده و طول خط انتقال آن 2 کیلومتر است که برای اجرای آن یک باب ایستگاه پمپاژ، 700 متر شبکه برق با اعتبار 7 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی هزینه شده است.

وی اظهار کرد: در شرایط کرونایی یکی از توصیه‌های وزارت بهداشت، شستشوی دائم دست‌ها است و این مهم نیاز به تأمین آب دارد که در این راستا با وجود مشکلات، گرمای طاقت فرسا و کمبود بارش باران و خشکسالی، حادثه تلخی در تأمین آب در تابستان امسال در استان بوشهر نداشتیم.

استاندار بوشهر، 800 کیلومتر بازسازی شبکه آبرسانی استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این اقدام نقش مهمی در جلوگیری از هدر رفت آب داشت، به‌گونه‌ای که در نشت‌یابی هدر رفت آب، استان بوشهر پایلوت کشور انتخاب شد.

گراوند، نشت‌یابی، اصلاح شبکه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر را مهم دانست و تصریح کرد: این مهم شرایطی برای استان رقم زد تا تابستان امسال بدون هیچ بحرانی سپری شود، هرچند کمبودهایی اکنون وجود دارد.

منابع آب آشامیدنی استان بوشهر خارج از استان است

وی منابع آب آشامیدنی استان بوشهر را خارج از استان دانست و بیان کرد: هر چند بخش اندکی از منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در داخل تأمین می‌شود ولی تلاش شده تا مشکل آنچنانی وجود نداشته باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به حل مشکلات تأمین آب دشتستان افزود: با اقدامات مهم و تاثیرگذار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، مشکلات تأمین آب در این شهرستان مهار و با همکاری مردم، این تابستان پشت سرگذاشته شد که خدمات مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر قابل تقدیر است.

گراوند اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاها را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن این طرح‌ها، بخش عمده‌ای از مشکلات تأمین آب استان برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 600 میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی طی چهار سال گذشته از محل اعتبارات عمومی (استانی، ملی) تأمین و هزینه شده گفت: یک‌هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اجرای پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در اوج تحریم‌ها و مشکلات مالی، از اقدامات ارزشمند استان است.

نوسازی 850 کیلومتر از شبکه آبرسانی استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این آیین با اشاره به خدمات انجام شده در چهار سال گذشته افزود: تابستان امسال در شرایط کرونایی و خشکسالی درحالی پشت سرگذاشته می‌شود که با چالش‌های مهمی از جمله کم بارشی بی‌سابقه طی 50 سال گذشته، گرمای شدید و بی‌سابقه هوا، محدودیت‌های منابع مالی و اعتباری و ادامه ویروس کرونا مواجه بوده‌ایم، ولی با وجود همه این مشکلات با تلاش‌های شبانه‌روزی و مجموعه اقدامات اجرایی برنامه‌ریزی شده، بحرانی برای تامین آب شرب تاکنون پیش نیامده  است.

"عبدالحمید حمزه‌پور" از همکاری استاندار و مسئولان ذیربط در حمایت از اجرای طرح‌ها و تخصیص اعتبارات قدردانی کرد و افزود: در چهار سال گذشته 850 کیلومتر از شبکه آبرسانی استان بوشهر نوسازی شد و در این راستا اصلاح خطوط انتقال و وارد مدار شدن 20 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب مورد توجه است.

وی با بیان اینکه 40 هزار مترمکعب دیگر از مخازن ذخیره به‌زودی تکمیل و افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته 600 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاها خبر داد و تصریح کرد: اکنون 40 هزار مترمکعب ظرفیت تولید آب در شبانه‌روز در استان بوشهر در مدار بوده و ظرفیت 90 تا 100 هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن دیگر در حال اجراست که با افتتاح آنها مشکلات تأمین آب استان بوشهر در تابستان سال آینده برطرف می‌شود.

وی از افتتاح پروژه‌های آبرسانی در هفته دولت خبر داد و افزود: در ششمین روز از هفته دولت پروژه تأمین آب عسلویه از محل تأسیسات شیرین‌سازی آب دریا منطقه ویژه پارس جنوبی با ظرفیت یک‌هزار مترمکعب با اعتباری افزون بر 70 میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز