خبرگزاری کار ایران

به‌منظور حمایت از برنامه‌های آموزشی و طرح‌های فرهنگی صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و سازمان نهضت سوادآموزی

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۹۲۶

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و سازمان نهضت سوادآموزی در راستای قانون برنامه ششم توسعه و در حمایت از برنامه‌های آموزشی و طرح‌های فرهنگی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه و در سه عنوان پروژه در حمایت از برنامه‌های آموزشی و طرح‌های فرهنگی، تفاهم‌نامه‌ای بین امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان نهضت سوادآموزی، توسط معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و شاپور محمد زاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، پروژه‌های «حمایت از توسعه سوادآموزی زنان و دختران عشایری»، «حمایت از توسعه سوادآموزی زنان و دختران روستایی» و «تهیه و تولید محتوای آموزشی ویژه سوادآموزی عشایری» سه پروژه‌ای است که در راستای ماده ۱۰۱قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر توجه ویژه به نقش سازنده زنان و بهره‌مندی جامعه از سرمایه انسانی آنان در فرآیند توسعه پایدار متوازن جهت نهادینه‌سازی رویکرد عدالت جنسیتی اجرایی می‌شود.

3 پروژه منعقدشده در تفاهم‌نامه به شرح زیر است:

پروژه اول، پروژه حمایت از توسعه سوادآموزی زنان و دختران عشایری باهدف افزایش پوشش تحصیلی زنان و دختران عشایری بازمانده از تحصیل و کمک به تسریع استقرار عدالت جنسیتی و همچنین برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای ۶۲۵نفر از آموزش‌دهندگان و سوادآموزی و پوشش شش هزار و ۲۵۰نفر از زنان و دختران عشایر بازمانده از تحصیل در ۱۲استان کشور اجرایی می‌شود.

پروژه دوم، پروژه حمایت از توسعه سوادآموزی زنان و دختران روستایی و باهدف افزایش پوشش تحصیلی زنان و دختران روستایی بازمانده از تحصیل و فراهم کردن زمینه‌های رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های زنان و دختران روستایی در زمینه مهارت‌های زندگی و اجتماعی و همچنین برگزاری نشست‌های آموزشی و توجیهی برای آماده‌سازی ۹۳۹نفر از آموزش‌دهندگان و سوادآموزی ۹هزار و ۳۷۶نفر از زنان و دختران روستایی در ۱۴استان کشور عملیاتی می‌شود.

پروژه سوم پروژه تهیه و تولید محتوای آموزشی ویژه سوادآموزی عشایری است که باهدف ارتقای سطح فرهنگ و نشر فرهنگ ایرانی-اسلامی متناسب با سطح سواد نوآموزان عشایری و ارتقای کیفیت آموزشی در دوره سوادآموزی و تهیه حداقل ۱۲کتابچه آموزشی ویژه بی‌سوادان و نوسوادان بزرگسال عشایری اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز