خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

پیشنهاد سازمان اوقاف به ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مراسم شب‌های قدر/ آمادگی برگزاری مراسم‌ در صحن‌های روباز بقاع متبرکه را داریم

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۴۷۳

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده‌ایم که با رعایت پروتکل تهیه شده، آمادگی برگزاری مراسم در شب‌های قدر در صحن‌های روباز را داریم.

«حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور» مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه، گفت: برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه سراسر کشور هنوز مجوزی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر نشده است. 

وی ادامه داد: حتی در مناطق کم‌خطر که بقاع متبرکه باز هستند، هم برنامه‌ای برای شب‌های قدر با حضور جمعیت برگزار نمی‌شود و تمام برنامه‌های بقاع برای مراسم شب‌های قدر بدون حضور مستمع خواهد بود. در حال حاضر نیز در اماکن متبرکه در مناطق کم خطر و سفید نیز زائران برای اقامه نماز و زیارت می‌توانند در بقاع حضور داشته باشند.

 مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به درخواست برگزاری مراسم از سوی کارگروه زیارت در شب‌های قدر در بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: اعتاب مقدس یک کارگروهی با عنوان کارگروه زیارت دارند که این کارگروه در زیر مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا است. اعتاب مقدس در این کارگروه دستورالعملی با همکاری وزارت بهداشت برای بازگشایی بقاع متبرکه در شب‌های قدر تهیه و برای ستاد ملی کرونا ارسال کرده‌اند. در این دستورالعمل اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه در صورت بازگشایی مشخص شده است. 

حجت‌الاسلام نوروزپور با بیان اینکه تصمیم‌گیر نهایی ستاد ملی مقابله با کروناست و آنها باید اجازه برگزاری مراسم شب‌های قدر را صادر کنند، تصریح کرد: چنانچه اجازه‌ای برای حضور مردم در مراسم شب‌های قدر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شود، ما نیز آمادگی داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای حضور مردم در اماکن و بقاع متبرکه در شب‌های قدر باشیم. 

وی ادامه داد: تمام خدام امامزادگان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی بقاع متبرکه در شب‌های قدر توجیه شده‌اند. همچنین برای برگزاری این مراسم آمادگی داریم تا در صحن‌های روباز امامزادگان و اماکن متبرکه مردم با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور داشته باشند. همچنین با شبکه بهداشت نیز این هماهنگی ایجاد شده است که در صورت بازگشایی برای برگزاری مراسم اقداماتی مانند تب‌سنجی نیز انجام شود. 

 مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده‌ایم که با رعایت پروتکل تهیه شده آمادگی برگزاری مراسم در شب‌های قدر در صحن های روباز را داریم، البته تا این لحظه مجوزی برای بازگشایی بقاع و اماکن متبرکه و برگزاری مراسم در شب های قدر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر نشده است و ما نیز تابع دستورات این ستاد هستیم. 

حجت‌الاسلام نوروزپور تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی ما برای شب‌های قدر به این صورت است که مراسم بدون حضور مستمع در اماکن و بقاع متبرکه برگزار شده و به صورت زنده از شبکه‌های استانی و شبکه قرآن و همچنین از طریق فضای مجازی پخش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز