خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

لغو محدودیت تردد با کشورهای همسایه/ منعی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۵۳۲

وزیر کشور از لغو محدودیت تردد با برخی کشورها خبر داد و گفت: هیچ منعی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: موضوع ترددهای خارجی دوباره مطرح شد. در گذشته سلسله محدودیت‌هایی اعمال شده بود و به مدت دو هفته این محدودیت‌ها اجرایی شده بود.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌ها در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: مقرر شد ترددها با کشورهای همسایه به حالت قبل بازگردد و افراد با داشتن تست پی سی آر منفی و کارت دو دوز واکسن می‌توانند وارد شوند.

وزیر کشور درباره دیگر کشورها گفت: در برخی از کشورهای آفریقایی با توجه به اینکه بیماری کنترل شده محدودیت‌های تردد نیز برداشته شد. اما در برخی از کشورهای اروپایی مانند کشورهای اروپایی فرانسه و انگلیس محدودیت تردد برقرار است و کشورهای دیگر نیز در حال بررسی هستیم.

وی ادامه داد: بحث دیگری که در این جلسه مطرح شد موضوع تردد از مرزهای زمینی بود که با تاکید بر رعایت جدی پروتکل‌ها و داشتن کارت واکسن ترددها انجام خواهد شد. براساس گزارش‌های دریافتی از وضعیت مرزها کنترل‌ها باید بیشتر صورت بگیرد.

وزیر کشور درباره محیطهای آموزشی گفت: محیط‌های آموزشی با داشتن درصد بالایی از افرادی که دوز اول و دوم را زده اند مانعی برای بازگشایی ندارند و باید بازگشایی شوند. همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم ممنوعیتی برای برگزاری کلاس‌های حضوری وجود ندارد و باید بازگشایی شوند به ویژه در سطوح تحصیلات تکمیلی و برگزاری آزمون دلیلی بر برگزاری غیرحضوری آزمونها و کلاس‌ها وجود ندارد.

به گفته وحیدی مدارس ابتدایی مشمول بازگشایی هستند و ضرورت واکسن برای زیر ۱۲ سال هنوز در ستاد ملی کرونا تصویب نشده است.

وی درباره فازهای مختلف طرح هوشمند تصریح کرد: این طرح وارد مرحله چهارم مدیریت هوشمند شده است.

او درباره برخورد با ناقضان گفت: در ادارات و وزارتخانه‌ها پیش بینی شده بود مسئولان کنترل کنند و کارمندانی که واکسن نزده‌اند برای آنها مرخصی بدون حقوق لحاظ شود. همچنین در بخش حمل و نقل برون شهری و درون شهری به رانندگان پیامک تزریق واکسن زده شده بود و اگر در طول زمان به این مسئله توجهی نکنند برابر مقررات نمی‌توانند فعالیت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز