خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی:

به دنبال مردمی‌سازی فعالیت بنیاد شهید هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۴۳۸

رییس بنیاد شهید گفت: ما به دنبال مردمی سازی فعالیت بنیاد هستیم که از حوزه فرهنگ شروع خواهیم کرد و کم کم به سایر حوزه‌ها خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز نشست خبری سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید به منظور تشریح برنامه‌های فرهنگی این بنیاد برگزار شد. 

قاضی زاده در این نشست خاطرنشان کرد: این نشست به بهانه هفته دفاع مقدس است، ما در ایران از تمام مذاهب و فرق مختلف در کشور شهید داریم و این نشان می دهد این تفکر فراگیر بوده و متعلق به همه است.

وی افزود: بنده از گذشته در فضای مجازی ارتباطات فردی داشته‌ام اما با توجه مسئولیت فعلی ام انشالله کانال مستقیم ارتباطی ایجاد خواهیم کرد.  بنده شخصا به عنوان کسی که باید تمام اقدامات انجام شده در بنیاد را عنوان کند این امکان پاسخگویی را فراهم خواهم کرد. 

معاون رییس جمهور گفت: امام امام حسین(ع) و اصحابشان الگوی نامی ایثار و شهادت هستند. کسانی که ابتدای انقلاب، در فضای ناامن پیش از انقلاب و بعد از آن و یا درجریان ترورها به شهادت رسیدند در سایه تمدن امام حسین(ع) چنین فکری را به عالم عرضه کردند. شخصیتی مانند حاج قاسم سلیمانی تربیت شده چنین مکتبی است. 

قاضی زاده اظهار داشت: این مدت فرصتی برای بیان شخصیت‌ها و خاطرات است، اما اکنون بسیاری از پدر و مادران شهید از دنیا رفته‌اند باید تلاش کنیم خاطرات آنها ثبت و ضبط شود تا افراد بدانند شهدا چگونه رشد کرده اند و به مسیر اخلاص رسیدند. 

وی بیان کرد: هویت اساسی بنیاد شهید فعالیت فرهنگی و اجتماعی است و باید بتوانیم این فعالیت ها را به خوبی انجام دهیم.

رییس بنیاد شهید ادامه داد: برای هفته دفاع مقدس تلاش شده با استفاده از شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهات یک هم افزایی صورت بگیرد. در حوزه جریان سازی و فضاسازی خلاقانه تلاش شده برنامه‌ها تکراری نباشند و با نو‌آوری همراه باشند. همچنین به موضوع اربعین و حاج قاسم سلیمانی هم توجه شده و تلاش شده که برنامه‌ها مردمی باشد‌. ما به دنبال مردمی سازی فعالیت بنیاد هستیم که از حوزه فرهنگ شروع خواهیم کرد و کم کم به سایر حوزه‌ها خواهیم رسید. همچنین تلاش شده از حیث سلامت تمام پروتکل‌ها رعایت شود.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: جامعه ایثارگران با احتساب رزمندگان نزدیک ۱۲ میلیون نفر است اما اکنون بیش از سه میلیون نفر تحت پوش ما هستند اما ما همچنان تحت عناوین مختلف ورودی داریم در حالی که سازمان‌های متولی در کشور متعدد است.

وی افزود: من بزرگ‌ترین مساله بنیاد شهید را موضوع مدل حکم‌رانی می‌دانم ما برای پیشرفت باید بدانیم نحوه پاسخگویی چگونه باید باشد. قانونگذار فعلا مسئولیت رزمندگان را به ما نسپرده است. اگر قرار باشد چنین وظیفه‌ای داشته باشیم باید بین وظایف  با اختیارات و منابع ملی و نیروی انسانی توازن وجود داشته باشد.  در هر صورت ما مراجعه کننده زیادی داریم.

قاضی زاده هاشمی گفت: یکی از مسایلی ‌که وجود دارد عدم شفافیت‌های قانونی است که باید به آن توجه شود.  همچنین یکی از روش‌های کار ما مردمی سازی است ما باید از ظرفیت‌های مردمی برای پیشبرد امور استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: ما حرفمان روشن است ما می‌گوییم  بلاخره بودجه بنیاد شهید باید مشخص شود که بر اساس تکالیف چقدر باید باشد. باید مشخص شود بر اساس قانون، بار مالی بنیاد چقدر  است و آیا تفاهم نامه‌ای بین بنیاد شهید و سازمان بودجه وجود دارد؟ یا حجم دارایی‌های بخش اقتصادی بنیاد چقدر است؟ چقدر از اماکن  بنیاد در اختیار ما نیست و یا توسط مردم متصرف شده و عواید آن به ما نمی‌رسد. در نتیجه چقدر باید در آمد حاصل برای بنیاد شهید وجود داشته باشد؟

رییس بنیاد شهید در واکنش به پرسش خبرنگاری درباره فساد در بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید باید تمام کارهایش روشن و قابل دفاع باشد و باید یک زیرساخت الکترونیک جهت ثبت داده‌ها در نظر گرفته شود. همچنین مسیر عدالت از مسیر شفافیت می‌گذرد.

وی در خصوص اهم برنامه‌هایش گفت: تلاش می‌کنیم یک برنامه زمان بندی روشن برای بنیاد داشته باشیم، امیدواریم در جلسه بعدی بخشی از برنامه‌هایی که آماده شدند را اعلام کنیم اما اکنون در فاز شناخت عملیاتی هستیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: در جایی مثل بنیاد شهید هیج وقت مطالبات و معوقات تمام نمی‌شود زیرا همیشه در حال خلق شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز