خبرگزاری کار ایران

بازید دادستان همدان و هیاتی از قضات از زندان/ موافقت با تمدید مرخصی ۸۹۶ زندانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۲۱۳

قضات دادسرای مرکز استان و دادستان‌های تمامی شهرستان‌ها در زندان حضور پیدا کردند تا در دیدار‌های چهره به چهره با زندانیان رسیدگی به پرونده‌های آنان تسریع یابد.

به گزارش ایلنا، با هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان؛ معاونان، قضات شعب مختلف دادسرای مرکز استان و همچنین دادستان‌های شهرستان‌ها به صورت هماهنگ در زندان حضور یافتند تا در حین بازدید از این مکان دیدار چهره به چهره با زندانیان داشته و مشکلات آنان را برطرف سازند.
 
حسن خانجانی موقر با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از زندانیان مربوط به جرایم غیرخشن هستند و بیشتر مرتبط با مسائل مالی، گفت: برخی‌ها قدرت توان پرداخت دیه به شاکی را ندارند و برخی نیز قربانی دام کلاهبرداران دیگر شده اند.

وی با تأکید بر اینکه حبس زدایی از سیاست‌های اصلی دستگاه قضا است که با جدیت دنبال می‌شود، اظهار کرد: چه بسا متهمین محکوم به حبس، با یک رسیدگی در لحظه، پرونده حبسشان بسته و آزاد می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان افزود: اگر بخواهیم زندانیان به شعب دادسرا اعزام شوند، روند و زمان رسیدگی به پرونده هایشان طولانی‌تر می‌شود، بنابراین برای جلوگیری از اتلاف وقت، هم از دادرسی الکترونیکی کمک گرفته ایم و هم خود قضات را به زندان می‌آوریم تا به طور مستقیم با زندانیان دیدار داشته باشند و مشکلات آنان را بررسی کنند و راهکاری برای حل آن ارائه دهند.

خانجانی موقر با بیان اینکه در حال حاضر و با در نظر گرفتن شرایط کرونایی، به ۹۰۳ زندانی در استان مرخصی اعطاء شده است، اعلام کرد: با رسیدگی‌های انجام شده قضات و دادستان‌ها در زندان‌های استان همدان در نهایت با تمدید مرخصی ۸۹۶ زندانی موافقت شد.

وی گفت: بازدید‌های چهره به چهره با زندانیان به آنان دلگرمی می‌دهد که ما نیز از زندانی بودن آنان خوشحال نیستیم و مطابق با قانون رایزنی‌هایی انجام می‌شود تا از هر فرصتی برای جبران خسارت‌های وارده به شاکیان استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان اظهار کرد: تعدادی از زندانیان با رفتن به مرخصی هم با دیدن خانواده هایشان امید به زندگی برای جبران گذشته به دست می‌آورند و به خود می‌آیند که دیگر دست به عمل خلاف نزنند و هم می‌توانند از فرصت بیرون بودن بهره گرفته و از شاکیان خصوصی خودشان رضایت بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز