خبرگزاری کار ایران

سالاری خبر داد:

الزامی شدن ۳ دستاورد شهرسازی پایتخت برای تمامی شهرهای کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۵۱۶

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از الزامی شدن ۳ دستاورد حوزه معماری و شهرسازی پایتخت برای تمامی شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان جلسه سیصد و چهاردهم شورای شهر تهران در تذکری گفت: در جلسه روز گذشته شورای عالی معماری و شهرسازی تعدادی از دستاوردهای مدیرت شهری دوره پنجم به عنوان رویه به کل کشور تحت عنوان دستورالعمل و آیین نامه مصوب شد. 

او ادامه داد: در فرایند تدوین آیین نامه چگونگی رسیدگی به توسعه شهری و نظارت بر اجرای آن‌ها موضوع مواد ۵۴ و ۵۳ مصوبه هیات دولت بوده و ۳ موضوع اساسی که شورای شهر تهران در این دوره عملیاتی کرد به عنوان قانون در شواری عالی معماری کشور گنجانده شد. 

سالاری افزود: یکی از این موارد طرح‌های توسعه محله‌ای است که به عنوان سطح سوم طرح‌های توسعه شهری در کشور شناخته شد ودر سلسله مراتب توسعه شهری به مقررات اضافه شد. دیگر موضوع نظام پایش و ارزیابی مستمر طرح جامع شهر تهران بود که در این دوره مدیریت شهری به آن توجه شد و به عنوان مقررات معماری و شهرسازی برای همه شهرهای کشور با همان چارچوب و الگویی که در کمیسیون معماری و شهرسازی و با توافق وزارت راه و شهرداری تعیین شده بود مصوب شد. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: همچنین مصوبه سیما و منظر شهری نیز اصلاح شد و عملا کمیته‌های نمای متناظر شهر تهران برای بقیه شهرهای کشور لازم الاجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز