خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی تاکید کرد:

ضرورت اجرای قوانین و ضوابط اداری با قضاوت عالمانه و عادلانه

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۰۶۵

نماینده وزیر و مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی وزارت علوم با اشاره به امانت بودن آبروی افراد در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، گفت: ضرورت دارد که هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری در اجرای دقیق و صحیح قوانین و ضوابط اداری، عالمانه و عادلانه قضاوت کنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم ابراهیمی در نشست هم‌اندیشی کارگزاران و هیئت‌های عالی نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری که صبح امروز با حضور مدیران هیات‌های عالی نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری، روسای دانشگاه‌های کشور به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به خطبه ۱۴۰ نهج البلاغه گفت: در این فراز آمده است؛ «آن‌هایی که پاک هستند به گنهکاران و معصیت‌کاران ترحم کنند» و این موضوعی است که همگان باید با در نظر گرفتن آن رفتار کنند.

وی با بیان اینکه انسان معصیت‌کار به نوعی بیمار است و بیمار باید با دارو یا جراحی مورد درمان قرار گیرد، گفت: باید مراقب باشیم که آبروی افراد خطاکار نزد ما امانت است و باید در تمام مراحل تحقیق و بررسی موضوع و یا مشکل پیش‌آمده با حفظ آبروی افراد و با امانتداری کامل، کارمان را انجام دهیم.

 ابراهیمی همچنین تاکید کرد: عالمانه تحقیق کردن و عادلانه قضاوت کردن یعنی مستند و بدون دخالت امیال خود و دیگران رفتار کنیم و اگر در صدور حکمی سهل‌انگاری شود، پاسخگوی آن باید باشیم. محققان و کارشناسانی که موضوعات را بررسی می‌کنند هم باید با دقت و ظرافت این دو موضوع را مد نظر داشته باشند.

نماینده وزیر و مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت علوم اظهار داشت: اگر هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری با دیدگاه عدالت و رحمت رفتار کنند در اصلاح و ترمیم ایرادات سیستم اداری و توسعه فضائل اخلاقی بسیار موثر خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز