خبرگزاری کار ایران

بررسی مشکلات بخش خصوصی حمل ونقل عمومی در جلسه هم اندیشی/ با قاطعیت می‌گویم که در تهران شهرفروشی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۹۶۳

رئیس شورای شهر تهران درباره جزئیات جلسه امروز شورای شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: صبح امروز ابتدا جلسه هم اندیشی برگزار و موضوع اصلی در آن بحث حمل و نقل شهر تهران بود. 

او ادامه داد: تعداد مسافران حمل و نقل عمومی به دلیل شرایط کرونایی تقریبا یک سوم شده است و در پی آن درآمد بخش خصوصی کاهش یافته است. اما هیچ حرکتی در جبران این کمبود نقدینگی نشد و شهرداری در تحقق بودجه دچار مشکل بود و قرار شد شهردار اصلاحیه‌ای بدهد و مشکل حمل ونقل عمومی و پرداخت به اتوبوس‌های بخش خصوصی حل شود. 

هاشمی گفت: برخی پرداخت‌ها در خود شرکت‌های اتوبوسرانی و مترو دچار مشکل شده بود که قرار شد این مساله را حل کنند. 

رئیس شورای شهر تهرا افزود: درباره ‌عدم حمایت از مصوبات حمل و نقل هم صحبت شد و علی رغم اینکه مصوبات خوبی می‌دهند اما آنرا عملیاتی نمی‌کنند. 

او اضافه کرد: در ادامه بودجه شهرداری در دستور قرار گرفت و بخش درآمدی بررسی و در نهایت ۴۸ هزار و ۸۸۳ میلیارد تومان به تصویب رسید و ۵۳۰ میلیارد تومان به بودجه اضافه و از بودجه پیشنهادی شهرداری در بخش درآمدی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت. 

هاشمی در واکنش به بی‌نتیجه ماندن ادغام دو معاونت شهرداری در جلسه امروز گفت: بحث ساختار از ابتدای شورای پنجم مطرح بوده و شورای شهر به این مساله حساسیت ویژه دارند و هیات رئیسه باید بررسی کند و درباره مباحث مطرح شده در جلسه امروز نظر دهد. 

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره اذعان اعضای شورا مبنی بر ادامه شهرفروشی به سبکی دیگر در تهران گفت: اعضای شورا تراکم پایه و مازاد تراکم را با شهرفروشی اشتباه گرفتند. در صورتی که خارج از طرح تفصیلی که قانون فعلی شورای عالی شهرسازی است هیچ شهرفروشی دیگری نداریم و با قاطعیت می‌گویم که این موضوع به هیچ وجه اتفاق نمی‌افتد و هر تغییر کاربری و افزایش تراکم باید در کمیسیون ماده ۵ تصویب شود. 

هاشمی افزود: در این کمیسیون تصمیم گیری ملی است وعدم شهرفروشی در شورای پنجم جا افتاده است. ما به رغم تورم ۳۰۰ درصدی بودجه را ۹۰ درصد در طی ۴ سال افزایش دادیم و این نشان می‌دهد کاهش هزینه‌ها را مدنظر قرار داده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز