خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران آبفای آبادان در اعتراض به معوقات مزدی/ یک مقام مسئول: درصورت وصول طلب‌ها مشکل پرداخت حقوق کمتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۶۲۳

شماری از کارگران اداره آبفای آبادان در اعتراض به آنچه پرداخت نشدن چندین ماه حقوق عنوان می‌کنند، امروز (چهارشنبه 19 شهریور ماه) مقابل ساختمان آبفای آبادان تجمع کردند.

منابع کارگری در  آبفای آبادان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: کارگران آبفای آبادان در مجموع ۲۵۰ نفرند که از این تعداد ۲۰۰ نفر کارگر پیمانکاری و مابقی را کارگران رسمی تشکیل می‌دهند که هر کدام مطالبات مزدی متفاوتی دارند.

این کارگران با بیان اینکه کارگران پیمانکاری از ابتدای سال جاری حقوق طلبکارند و در این فاصله فقط مبالغی را به صورت‌الحساب دریافت کرده‌اند، افزودند: مجموع این دریافتی به ۶ تا ۷ میلیون تومان می‌رسد. البته کارگران رسمی نیز دو تا ۳ ماه معوقات مزدی طلبکارند.

به گفته آنها، حدود ۶ نفر از کارگران مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور منتظر پرداخت ۴ درصد هزینه بازنشستگی خود به تامین اجتماعی هستند.

این کارگران افزودند: در سال جاری حدود ۶۰ نفر از کارگران آبفار آبادان با ۲۵۰ کارگر آبفای ادغام شده‌اند که وضعیت پرداخت مطالبات آنها نیز مشخص نیست.

آنها با انتقاد از وضعیت بیمه اجتماعی خود و همکارانشان گفتند: جدا از موضوع معوقات مزدی، چندین ماه حق بیمه پرداخت نشده به تامین اجتماعی داریم که این موضوع مشکلات زیادی را هم برای کارگران و هم برای خانوادهایشان در ارتباط با دریافت خدمات درمانی در بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی ایجاد کرده است.

یک منبع آگاه در آبفای آبادان با تایید اعتراض کارگران به ایلنا گفت: کمبود منابع مالی علت به تاخیر افتادن دستمزد کارگران است چراکه آب و فاضلاب هیچگونه منبع درآمد پایداری ندارد.

این مسئول اداره آب و فاضلاب آبادان با بیان اینکه از ابتدا تیرماه مدیریت آبفای آبادان تغییر کرده و در این مدت تمام تلاش خود را برای کاهش میزان مطالبات کارگران انجام داده‌ است، افزود: امروز قرار است با تامین منابع مالی بخشی از مطالبات کارگران به صورت علی‌الحساب پرداخت شود. در عین حال قرار است دو ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی در صورت تامین مالی پرداخت شود.

وی تصریح کرد: از بدو شیوع کرونا مشکلات مالی مردم برای پرداخت قبوض آب بیشتر شده و طلب‌های زیادی از نهادهای مختلف خصوصی و دولتی بابت پول آب طلبکاریم که اگر به موقع پرداخت شوند مشکل پرداخت حقوق ما کمتر خواهد شد.

این مسئول اداره آب و فاضلاب آبادان درباره کارگران بازنشسته نیز تاکید کرد: هزینه بازنشستگی کارگران بازنشسته به صورت تقسیطی در حال پرداخت است و آنچه امروز برای آبفای آبادان مشکل ایجاد کرده، بدهی ۱۸۵ میلیونی اداره آبفای به تامین اجتماعی است که از روزهای گذشته برای وصول آن اجرائیه گرفته و این موضوع دست‌مان را برای پرداخت حقوق و سایر مطالبات کارگرانمان بسته است.

وی در ارتباط با مطالبات کارگران آبفار نیز گفت: حدود ۶۰ کارگر آب و فاضلاب روستایی با آبفای آبادان ادغام شده‌اند که در زمینه پرداخت حقوق آنها اختلاف‌نظر داریم.

این مسئول اداره آب و فاضلاب آبادان گفت: قرار بود مسئولیت پرداخت حقوق  همکاران روستایی از مرداد ماه برعهده آبفای آبادان باشد اما وزارت نیرو تاکید دارد باید آبفای آبادان از ابتدای سال جاری پرداخت حقوق آنها را متقبل شود و این موضوع فشار مضاعفی را به شرکت آبفای وارد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز