خبرگزاری کار ایران

جمعی از معلمان غیرانتفاعی:

چرا در پرداخت ما را کارگر فصلی به حساب می‌آورند؟!

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۲۷۲

معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی می‌گویند: از نحوه پرداخت حقوق و بیمه خود ناراضی هستیم.

نمایندگان معلمان غیرانتفاعی سراسر کشور در تماس با خبرنگار ایلنا، از شرایط شغلی خود انتقاد کردند. این معلمان که دستمزد آنها ساعتی و براساس حداقل دستمزد کارگری مصوب شورایعالی کار پرداخت می‌شود، می‌گویند: اصل تبعیضی که به ما می‌شود این است که ما را کارگر فصلی و ساعتی درنظر می گیرند و برخلاف سایر معلمان که با هر تعداد ساعت تدریس، حقوق کامل معلمی دریافت می‌دهند، ما به ازای ساعات تدریس، حقوق ساعتی کارگری می‌گیریم.

معلمان غیرانتفاعی یا همان معلمان آزاد با تاکید بر اینکه «معلمی» در تعریف، شغلی کامل است و نباید تعداد ساعات تدریس معلمان مبنای پرداخت حقوق قرار گیرد می‌گویند: وقتی به هیات‌های حل اختلاف ادارات کار مراجعه می‌کنیم، می‌گویند حق اعتراض ندارید؛ اگر مثلاً پنج ساعت در هفته تدریس داشته باشیم، حقوق همان پنج ساعت را می‌گیریم و بس.

این معلمان که شرایط شغلی ناهمگون و متفاوت در یک رشته شغلی واحد یعنی معلمی را ریشه همه مشکلات می‌دانند، خواستار جذب در سیستم آموزش و پرورش و دریافت حقوق مشابه همکاران رسمی و دولتی خود هستند؛ آنها معتقدند بار اصلی خصوصی‌سازی آموزش بر دوش معلمانی است که یک سوم همتایان خود در بخش دولتی حقوق می‌‌گیرند.

آنها می‌گویند: چرا در شرایطی که برای معلمان رسمی، قانون مدیریت خدمات کشوری، مبنای کار است، ما باید تحت پوشش قانون کار باشیم و در پرداخت، کارگر ساده محسوب شویم؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز