خبرگزاری کار ایران

کارگران آبفای اهواز سه ماه مزد طلبکارند/ پیمانکار: به زودی مطالبات پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۴۳۸

۳۰۰ کارگر شاغل در شرکت آب و فاضلاب اهواز که زیر نظر پیمانکاران مختلف به عنوان تلمبه‌چی آب در سطح شهر اهواز فعالیت می‌کنند، از ۲۰ بهمن ۹۸ حقوق دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران آبفای اهواز به خبرنگار ایلنا گفت: حدود ۳۰۰ کارگر شاغل در شرکت آب و فاضلاب اهواز هستیم که به عنوان تلمبه‌چی (اپراتور ایستگاهای آب و فاضلاب) تحت نظارت پیمانکاران مختلف در مناطق مختلف شهر اهواز مشغول به کار هستیم.

او با بیان اینکه از زمان ورود پیمانکار جدید تاکنون  که بیش از هفتاد روز می‌گذرد، ما کارگران هیچ‌ وجهی از پیمانکار جدید دریافت نکرده‌ایم، افزود: جدا از مطالبات مزدی، حق بیمه کارگران فاقد قرارداد کاری هنوز واریز نشده است.

این کارگر با اشاره به میانگین ۱۵ تا ۱۹ سال سابقه کاری خود همکارانش در آبفای اهواز گفت: تجربه سالها حضور پیمانکاران در این شرکت نشان داده است مدیران پیمانکاری نه تنها تاثیری بر فرآیند کار این شرکت ندارند بلکه در عمل می‌توانند به عاملی برای تهدید امنیت شغلی کارگران تبدیل شوند.

وی افزود: ما کارگران با روزی ۱۲ ساعت کار مداوم و سخت از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان اداره آب و فاضلاب اهواز به مشکلات‌مان که در نتیجه حضور پیمانکاران مختلف برایمان ایجاد می‌شود، اعتنایی نمی‌کنند.

این کارگر آبفای اهواز، در ادامه یاد آور شد: روز شنبه و یکشنبه هفته جاری در اعتراض به بی‌اعتنایی پیمانکار به پرداخت مطالباتمان مقابل دفتر پیمانکار واقع در خیابان گلستان دست به تجمع زدیم.

وی افزود: سالهاست پیگیر وضعیت شغلی‌مان از مسئولان آبفای اهواز هستیم اما تاکنون آنها تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی ما را بیشتر می‌کند چراکه جدا از مشکل ناکافی بودن مزد، در سال‌های اخیر به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار، در مقاطعی حق بیمه ما بطور کامل پرداخت نشده است.

در همین رابطه فرید رمضانی (مدیرعامل شرکت پیمانکاری آریا شتاب صنعت) در پاسخ به ادعای کارگران به ایلنا گفت: به زودی مطالبات مربوط به بهمن و اسفند ماه 98 کارگران به حسابشان واریز می‌شود.

او با بیان اینکه کارگران آبفای اهواز تا تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۹۸ تحت مسئولیت پیمانکار قبلی مشغول کار بودند، در ادامه افزود: شروع به کار ۱۲۶ نفر از این کارگران از تاریخ ۱۴ بهمن ماه سال ۹۸ به شرکت آریا شتاب صنعت ابلاغ شده است با این حال هنوز از وضعیت سایر کارگران به‌طور کامل اطلاعاتی در دست ندارم.

به گفته وی، طبق روال سال‌های گذشته شرکت‌های پیمانکاری به دلیل طولانی بودن پروسه انجام محاسبات مالی تا دریافت صورت وضعیت‌ها در پرداخت حقوق کارگران یک ماه عقب هستند اما کارگران قبل از شروع سال جدید عیدی خود را از پیمانکار سابق دریافت کرده‌اند.

او با بیان اینکه در واقع شرکت «آریا شتاب صنعت» یک ماه حقوق فروردین ۹۸ را به کارگران بدهکار است، در خصوص مطالبات مربوط به بهمن و اسفند ۹۸ کارگران اضافه کرد: حقوق ۲۴ روز ایام بلاتکلیفی کارگران از تاریخ ۲۰ بهمن تا ۱۴ اسفند ماه کارگران به همراه حقوق اسفند برعهده پیمانکار قبلی بوده که قرار است اداره آبفای اهواز این پول را به حساب شرکت آریا شتاب صنعت واریز کند. با این حال من به عنوان مدیرعامل شرکت به محض دریافت پول، آن را به حساب کارگران انتقال خواهم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز