خبرگزاری کار ایران

چگونگی مواجهه با شرایط تحریم در دومین نشست کارگروه تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۳۳۳

دومین نشست کارگروه تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باهدف ارائه گزارش‌ها در خصوص بررسی وضعیت و تحلیل بازارهای جهانی، چالش‌های صنعت پتروشیمی در شرایط تحریم و راهکارهای خروج از بحران خدمات حمل ‌و نقل دریایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این نشست به ریاست «حجت ‌میرزایی» معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران ارشد و مدیران حوزه نفت، گاز و پتروشیمی زیرمجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به میزبانی پتروشیمی جم در دفتر مرکزی این شرکت برگزار شد. میرزایی در این نشست بر لزوم هم اندیشی و نشستهای متعدد در خصوص بررسی وضعیت بازارهای جهانی وتاثیر تحریمها بر صنعت تاکید  کرد.

وی، ارائه راهکار و انتقال تجربیات را از سوی مدیران شرکت‌‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضروری دانست. 

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،گفت: درگذشته در شرایط تحریم، پتروشیمی‌ها بیشترین سازگاری‌ را داشتهاند و با وجود دسترسی به آب‌های آزاد و گاز طبیعی، و همچنین با توجه ویژه به حوزه خودکفایی اقدامات مهمی در این زمینه انجام ‌شده است؛ ازاین‌ رو انتظار می‌رود در این شرایط اقتصادی عملکرد مثبتی داشته باشند. 

میرزایی تاکید کرد: در حال حاضر شرکت‌های پتروشیمی به ‌رغم شرایط و مشکلات فعلی نسبت به سایر شرکت‌ها به لحاظ نقدینگی در شرایط بهتری قرار دارند و لازم است با کاهش هزینه‌ها، توجه به مقوله خودکفایی و افزایش تولید محصولات داخلی و اتمام پروژه‌های ناتمام فرصتی فراهم شود تا با حفظ شرایط موجود  بتوانیم در کنار و همگام با سهامداران و بازنشستگان معزز کشور مشارکت فعال داشته باشیم.

مدیرعامل پتروشیمی جم  نیز در این نشست با اشاره به جایگاه ویژه پتروشیمی جم در حوزه تولید محصولات پلیمری و شیمیایی و صادرات در میان پتروشیمی‌ها، گفت: پتروشیمی جم با تولید سالیانه ۱ میلیون و ۳۲۰ هزار تن اتیلن در سال جایگاه ششم دنیا را به خود اختصاص داده است که در این شرایط کسب و کار و مقوله بازار، نباید رقبا را فراموش کرد و همواره باید در راستای توسعه و پیشرفت گام برداشت.

«محمدرضا سعیدی» ادامه داد: فاز دوم پتروشیمی جم پروژه ABS&RUBBER با پیشرفت ۷۳ درصدی به‌سرعت در حال اتمام است، همچنین باتوسعه و پیشرفت فاز سوم پروژه یک میلیارد دلاری PDH/PP در آینده ، و راه‌اندازی این فازها به‌صورت یکپارچه شرکت پتروشیمی جم مجموعه فاخری را ایجاد می‌کند. 

وی افزود: پتروشیمی جم به رغم همه مشکلات، در سال ۹۸ رکورد تولید را در واحدهای تولیدی پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن سنگین و سبک خطی به ثبت رسانده است و هدف مجموعه پتروشیمی جم در پایان سال ۹۸ جابه‌جایی رکورد تولید سال ۹۶ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز